۰

ترفندهای تهیه جوجه کباب خوشمزه و خوش قیافه

اگر شما یکی از طرفداران غذای اصیل و ایرانی جوجه کباب هستید، در این پست ترفندهای تهیه جوجه کباب را بخوانید.
کد خبر: ۲۶۳۳۱۲
۱۵:۱۴ - ۰۶ آذر ۱۴۰۰

«شیعه نیوز»: درست کردن جوجه کباب در ظاهر شاید ساده به نظر بیاید. تکه های مرغ را به مواد طعم دهنده مانند پیاز، آبلیمو، نمک و زعفران اضافه می کنیم و بعد از مدتی ماندن در این مواد می توانید جوجه ها را کباب کنید و از خوردن آن لذت ببرید. این روش ساده ترین راه برای درست کردن جوجه کباب است. ما گاهی جوجه کباب سفت یا خشک میشود و یا طعم مورد انتظار ما را ندارد. چکار کنیم که جوجه کباب طعم و ظاهر خوشمزه و عالی داشته باشد. اگر دوست دارید جوجه کباب خوشمزه و آبدار و نرم که به خوبی مغزپخت شده باشد داشته باشید باید ترفند های تهیه جوجه کباب را بدانید. در ادامه مطلب ابن ترفندها را به شما آموزش می دهیم.

ترفندهای خوشمزه شدن جوجه کباب

در تهیه جوجه کباب حتما نکات زیر را به خاطر داشته باشید:

ترفند اضافه کردن آبلیمو و نمک به جوجه کباب

چرا جوجه کباب سفت می شود؟ اولین نکته این است که بدانید اضافه کردن نمک و آبلیمو جوجه را سفت می کند. در صورت حذف هم قطعا جوجه بی مزه میشود. برای جلوگیری از سفت شدن جوجه ها ابتدا آنها را با روغن در یک ظرف مناسب مخلوط کنید تا پوششی از روغن روی جوجه ها را بگیرد. سپس آبلیمو و نمک را اضافه کنید.

برای جایگزینی روغن مایع از کره استفاده نکنید. چرا که کره در دما یخچال سفت میشود. اگر دوست دارید که جئجه ها طعم کره داشته باشند در یک ظرف به صورت جداگانه کره را آب کرده و بعد از به سیخ کشیدن جوجه ها، کره را روی آنها برس بکشید.

ترفند خرد کردن پیاز برای جوجه کباب

شاید فکر کنید اگر پیاز را رنده کنید یا با دستگاه غذا ساز پیاز را پوره کنید و به جوجه ها بزنید، طعم بهتری به جوجه ها میدهید و این گونه بهتر مزه دار میشوند سخت در اشتباه هستید.

پوره کردن و له کردن پیاز و اضافه کردن آن به گوشت مرغ باعث میشود که تکه های پیاز به مرغ بچسبد و هنگام کباب کردن جوجه ها بسوزند. با سوختن پیازها شما متوجه پخت جوجه ها نمیشوید و احتمالا برای جلوگیری از سوختن جوجه ها آن ها را نپخته از روی حرارت برمیدارید. بهترین راه خلال کردن پیاز ها است.

زعفران

معمولا یک جوجه کباب خوب یعنی جوجه کباب زعفرانی. جوجه کبابی که عطر و طعم و رنگ زعفران را به خوبی داشته باشد. برای استفاده از زعفران باید به یک نکته مهم دقت کنید. اگر زعفران را با باقی مواد به مرغ ها اضافه کنید و اجازه بدهید تا مزه دار شوند، باید در مرحله سیخ کشیدن زعفران را با باقی مواد مرینیت دور بریزید. برای جلوگیری از این کار و خوب مزه دار شدن جوجه ها با زعفران، ابتدا تکه های مرغ را با زعفران مخلوط کنید و استراحت بدهید. با این روش زعفران به خوبی جذب تکه های مرغ میشود. سپس باقی مواد مزه دار کردن مرغ را اضافه کنید.

ادویه جات

پیاز و زعفران تا حدی به از بین بردن بوی مرغ کمک میکند. اما نه به صورت کامل. اضافه کردن ادویه نه تنها طعم مرغ را بهتر میکند بلکه به از بین بردن بوی مرغ هم کمک میکند. بنا بر ذائقه خود میتوانید از پودر پیاز، خیلی کم پودر سیر و فلفل سیاه برای خوش عطر کردن مرغ ها استفاده کنید.
همچنین بخوانید:

طرز تهیه جوجه کباب با طعم سبزیجات

مرغ ها را به اندازه مورد نظر خرد کنید و سپس به آن زعفران دم کرده اضافه می کنید و به مدت 1 ساعت به آن زمان می دهید تا تکه های مرغ زعفرانی شوند.
بعد از این که مرغ ها خوب زعفرانی شدند روغن مایع اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کل تکه های مرغ با روغن مایع مخلوط شوند.
بعد از اضافه کردن روغن مایع می توانید ادویه، نمک و آبلیمو را اضافه کنید و دوباره به مدت یک ساعت به آن زمان بدهید.
در آخر پیاز خلال شده را اضافه کنید. در صورت تمایل فلفل دلمه ای خرد شده اضافه کنید و برای 2 ساعت یا بیشتر داخل یخچال بگذارید تا تمام مزه ها را به خودش بگیرد.
بعد از استراحت جوجه را سیخ بزنید و روی حرارت متوسط و یکنواخت بپزید.
با پلوی ایرانی و زعفرانی به همراه کره و گوجه کبابی میل کنید.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: