۱

ژنرال اماراتی به ریاست اینترپل انتخاب شد

«احمد ناصر الریسی» ژنرال اماراتی متهم به شکنجه‌گری به ریاست اینترپل انتخاب شد. او که مسئولیت سرویس‌های پلیس این کشور را نیز بر عهده داشته است به دست داشتن مستقیم در چندین مورد سرکوب و شکنجه مخالفان سیاسی حکومت ابوظبی متهم است.
کد خبر: ۲۶۳۲۲۳
۱۲:۵۲ - ۰۴ آذر ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، «احمد ناصر الریسی» ژنرال اماراتی متهم به شکنجه‌گری به ریاست اینترپل انتخاب شد. او که مسئولیت سرویس‌های پلیس این کشور را نیز بر عهده داشته است به دست داشتن مستقیم در چندین مورد سرکوب و شکنجه مخالفان سیاسی حکومت ابوظبی متهم است.

با وجود انتقادهای سازمان‌های حقوق بشری و نمایندگان اروپا، «احمد ناصر الریسی» ژنرال اماراتی متهم به شکنجه‌گری به ریاست اینترپل انتخاب شد.

آژانس همکاری های پلیسی روز پنجشنبه از استانبول انتخاب وی را برای یک دوره چهار ساله تایید کرد. اینترپل هم با انتشار پستی در حساب توئیتر خود با تاکید بر اینکه پست ریاست پلیس بین الملل بیشتر جنبه تشریفاتی دارد تصریج کرده که مسئولیت اصلی در سازمان با دبیرکل است.

سازمانهای حقوق بشری و برخی از نمایندگان اروپایی با اینحال انتخاب الریسی را علیه وجهه اینترپل و به ضرر این سازمان بین المللی ارزیابی کرده اند.

احمد ناصرالریسی عنوان بازرس کل در امارات عربی متحده را در کارنامه دارد. او که مسئولیت سرویس‌های پلیس این کشور را نیز بر عهده داشته است به دست داشتن مستقیم در چندین مورد سرکوب و شکنجه مخالفان سیاسی حکومت ابوظبی متهم است.

اینترپل که مرکز آن در لیون فرانسه است همچنین از انتخاب والدسی اورکیزا از برزیل در سمت معاونت آمریکا برای یک مدت سه ساله خبر داد. گاربا بابا عمر از نیجریه هم طی سه سال آینده معاونت آفریقای پلیس بین الملل را برعهده خواهد داشت.

انتهای پیام

 

منبع: ABNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
دنبه را به دست گرگ سپرده اند