۰

میخواید لیزر کنید؟ پس باید بخونید

قبل لیزر موهای زائد ما موظف هستیم که برخی نکات را رعایت کنیم تا نتیجه درست تر و بهتری بگیریم مثلا از خوردن کافئین قبل لیزر پرهیز کنیم.
کد خبر: ۲۶۳۰۶۹
۱۴:۰۴ - ۰۲ آذر ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، قبل لیزر موهای زائد ما موظف هستیم که برخی نکات را رعایت کنیم تا نتیجه درست تر و بهتری بگیریم مثلا از خوردن کافئین قبل لیزر پرهیز کنیم.


نکاتی که باید قبل از لیزر کردن رعایت کنید

برای از بین بردن موهای زائد بهترین راهکار، استفاده از لیزر است. لیزر کردن موهای زائد روشی نسبتا دائمی برای رهایی از موهای زائد خانم ها و حتی آقایان است که برای زیبایی پوست به کار می رود .با استفاد از لیزر، ریشه موهای زائد به مرور از بین می رود. اگر قصد انجام این روش محبوب برای حذف موهای زائد را دارید قطعا باید به نکاتی قبل از انجام آن توجه کنید.


با پزشک خود مشورت نمایید

همیشه باید نظر پزشک متخصص در اولویت باشد، چرا که افرادی که لیزر موهای زائد را انجام داده اند هر یک نسبت به نتایج کار، تجربه های مختلف و خاص خود را دارند. پوست و موی افراد با یکدیگر فرق می کند و تاثیر لیزر درمانی برای انواع پوست و موها به یک حالت نیست. بنابراین تنها پزشک تشخیص می دهد که استفاده از لیزر برای شما مناسب است یا خیر. هنگام مراجعه به پزشک، به طور کامل سوابق پزشکی خود را تشریح کنید مخصوصا اگر به هر نوع بیماری و حساسیت های پوستی مبتلا هستید و همچنین روش هایی که تا کنون برای حذف موهای زائد استفاده کرده اید را بیان کنید. زیرا توضیح دادن این نکات مهم قبل از لیزر موهای زائد اهمیت بسیاری دارد. در مورد مزایا و خطرات احتمالی لیزر از پزشک سوال بپرسید. هم چنین انتظارات خود از لیزر را برای او بیان کنید تا شما را راهنمایی کند.

به طور کلی برخی از افراد انتظار معجزه پس از یک جلسه لیزر موهای زائد دارند، در حالیکه در حالت واقع بینانه و منطقی باید گفت که برخی از موارد نیاز به پروسه درمانی زمان بری دارند و باید جلسات آن تکمیل گردد.

تعیین کردن درست زمان برای جلسات لیزر

در طول درمان روند از بین بردن موهای زائد تقریبا سریع و بدون درد است. زمان درمان به اندازه ناحیه تحت درمان ، ضخامت موها و نوع پوست بستگی دارد. متخصص لیزر مدت زمان لازم برای دوره درمان را به شما توضیح خواهد داد. اما به طور معمول و میانگین برای هر جلسه درمان یک ساعت و یا بیشتر در نظر داشته باشید و مدت زمانی را جهت ریلکس کردن بعد از اتمام جلسه در نظر بگیرید.

تمیز کردن پوست قبل از لیزر

پیش از جلسه درمانی با لیزر، پوست خود را توسط یک پاک کننده ملایم بشویید تا تمام مواد آرایشی، خاک و چربی از روی پوست پاک شود. پس از شستشو از مرطوب کردن پوست خودداری کنید.
اپیلاسیون و وکس موها قبل از لیزر کردن موهای زائد ممنوع !!!

یکی از نکات مهم قبل از لیزر موهای زائد این است که از شش هفته قبل از شروع جلسات لیزر درمانی نباید از اپیلاسیون و وکس برای رفع موهای زائد استفاده کنید زیرا بر روی نحوه عملکرد لیزر تاثیر می گذارد. به عبارتی لیزر، وظیفه ی تخریب فولیکول های مو را بر عهده دارد بنابراین وجود این فولیکول ها در زمان لیزر مو های زائد مهم است تا نتیجه مورد انتظار به دست آید. اپیلاسیون و وکس باعث از بین رفتن فولیکولها می شود و در این بازه زماننی شش هفته تنها باید از شیو کردن با تیغ و ژیلت برای از بین بردن موهای زائد استفاده کنید.

میخواید لیزر کنید؟ پس باید بخونید

زمان مناسب اصلاح مو قبل از انجام لیزر

متخصصان به طور دقیق به شما توضیح می دهند که زمان مناسب اصلاح موها قبل از انجام لیزر چه روزی است. برخی از کلینیک ها توصیه می کنند که یک یا دو روز قبل از جلسه لیزر درمانی، موهای زائد خود را اصلاح کنید.

یک مرحله مهم در روند موفقیت آمیز بودن لیزر مو با دستگاه کندلا الکس ، شیوکردن درست قبل از درمان با لیزر است. زیرا لیزر، موها را در مرحله رشد فعال هدف قرار می دهد، و شیو کردن ، مو را ترغیب به ورود به این مرحله می کند.
پوست نباید هیچ گونه التهابی داشته باشد

اگر مایل به انجام لیزر برای موهای زائد هستید باید به بهترین مراکز لیزر موهای زائد یا کلینیک های پوست و مو مراجعه کنید و در مورد قیمت و هزینه درمان اطلاعات کافی بدست آورید. علاوه بر این پوست شما نباید هیچ گونه التهابی داشته باشد، پس از استعمال هر چیزی که منجر به اتهاب و قرمزی پوست می شود مانند عطر، اسپری، مام و موارد دیگر پرهیز کنید. قبل از عمل لیزر پوست را کاملا بشوئید تا عاری از هر گونه موادی باشد، سپس آن را به طور کامل خشک کنید.  


از مناسب بودن لیزر موهای زائد برای خود مطمئن شوید

لیزر موهای زائد با هدف قرار دادن و از بین بردن ملانین (رنگدانه ای که باعث به وجود آمدن رنگ مو می شود) موجود در فولیکول مو کار می کند که منجر به از بین رفتن موها بر روی پوست می شود. به همین دلیل موهای درشت و تیره تر با این روش بهتر از بین می روند. به عبارتی ممکن است برای موهای خاکستری، قرمز و یا بور لیزر کردن تاثیر نداشته و نتیجه مطلوبی ندهد.

در صورت ابتلا خانم ها به بیماری تخمدان پلی کیستیک یا سایر مشکلات هورمونی، لیزر کردن موهای زائد کارآیی ندارد.

قبل از انجام لیزر در صورت مصرف داروهای خاص و جدید و یا حین درمان با آنتی بیوتیک ها، پزشک خود را در جریان قرار دهید زیرا برخی از داروها موجب حساسیت به نور می شوند که در نهایت می تواند منجر به سوختگی ناشی از لیزر مو شود.
خودداری از مصرف داروهای رقیق کننده مانند آسپرین

چنانچه پیش از این هم در نمناک اشاره داشتیم قبل از انجام لیزر، مصرف هرگونه قرص رقیق کننده خون مانند آسپرین ، وارفارین و ... ممنوع است. البته از داروهای گیاهی که این خاصیت را دارند نیز نباید استفاده کرد .علاوه بر این از مصرف قرص های ضدالتهاب نیز خودداری کنید. در مورد این مطالب به صورت دقیق با پزشک صحبت کنید. در صورت تشخیص و تائید پزشک می توانید به مراکز انجام عمل لیزر مراجعه کنید.

میخواید لیزر کنید؟ پس باید بخونید

خودداری از مصرف کافئین 24 ساعت قبل از درمان با لیزر

حفظ ارامش قبل و در حین لیزر مو لازم است، اما کافئین می تواند شما را دچار اضطراب و تنش کند. یکی از اقدامات پیش از انجام لیزر موهای زائد، خودداری از مصرف بیش از حد نوشیدنی های کافئین دار مانند قهوه است.


قبل از لیزر از برنزه کردن یا آفتاب گرفتن اجتناب نمایید

یکی از نکاتی که باید پیش از لیزر کردن به آن توجه کرد اجتناب از برنزه کردن یا آفتاب گرفتن است که به نحوه عملکرد لیزر مربوط می شود. پالس لیزر با هدف قرار دادن رنگدانه های تیره موجب نابودی فولیکولها و از بین رفتن موهای زائد می شود. اما اگر پوست برنزه شده باشد ، تیرگی حاصل از آن مانع از تشخیص درست پوست و مو توسط لیزر می شود. بنابراین نتیجه مطلوب حاصل نمی شود.

یکی دیگر از عوارض لیزر بعد از برنزه کردن این است که موجب سوختگی پوست می شود. زیرا تیرگی موجب می شود که لیزر به اشتباه پوست را مورد هدف قرار دهد . پس بهتر است 4 هفته قبل از لیزر از برنزه کردن خودداری کنید.

20 دقیقه تا یک ساعت زمان برای هر جلسه

با توجه به ناحیه درمان توسط لیزر، زمان جلسات متفاوت می باشد به طور مثال قسمت هایی از بدن مانند زیر بغل و صورت زمان کمی برای انجام لیزر نیاز دارد و قسمت هایی مانند پا، کل بدن ، لیزر مردان و مواردی این چنین، به زمان بیشتری نیاز است.

ثابت قدم بودن برای رسیدن به نتیجه دلخواه

یکی از نکات مهمی که هرگز نباید فراموش کنید این است که فولیکول ها مو ، مدام در حال رشد هستند و بهترین فاصله زمانی میان دو جلسه لیزر باید تقریبا 4 تا 6 هفته باشد، در این فاصله زمانی امکان رشد موهای جدید فراهم شده است و موهای مرده نیز از بین می روند.


لیزر کل بدن در یک جلسه امکان پذیر نیست

لیزر کل بدن در یک جلسه را می توان دروغی بزرگ دانست زیرا همان طور که ذکر شد بدن در هر جلسه می تواند تعدا محدودی از اشعه لیزر را تحمل کند، به همین دلیل در هر جلسه می توان تنها روی چند قسمت از بدن لیزر را انجام داد. البته این بدین معنی نیست که تحت هیچ شرایطی در یک جلسه نمی توان لیزر کل بدن را انجام داد زیرا برخی از کلینیک های پوست و مو با در اختیار داشتن دستگاه لیزر سوپرانو آیس پلاتینوم (SOPRANO ICE PLATINUM) که کامل ترین محصول شرکت آلما لیزر آمریکا در زمینه لیزر موهای زائد است در یک جلسه موهای زائد کل بدن را از بین ببرند. بنابراین توجه داشته باشید که فقط با این نوع دستگاه می توان در یک جلسه کار را تمام کرد، و اگر قرار است دستگاه دیگری بدین منظور کار لیزر در یک جلسه را برای شما انجام دهد سریعا از این کار امتناع کنید.

دوره درمان لیزر برای موهای زائد یک درمان لذت بخش نیست

برای برخی از افراد لیزر پوست کمی اذیت کننده است که می توان با استفاده از کرم های موضعی، تحمل درد را آسانتر کرد. نتایج کار بعد از اتمام جلسات درمانی ارزش تحمل این درد ها را دارد.


میخواید لیزر کنید؟ پس باید بخونید


پوست و موهای مختلف پاسخ متفاوتی به لیزر می دهند

همانطور که ذکر شد موهای تیره تر نتیجه مطلوب تری از لیزر درمانی دریافت می کنند و زودتر تحت تاثیر قرار می گیرند. لیزر برای موهای ضخیم نسبت به موهای بور، خاکستری، قهوها ای، بلوند و قرمز کارایی بهتری دارد به همین دلیل پوست های تیره تر نسبت به پوست های روشن سخت نتیجه می گیرند. البته نباید افراد با موهای روشن و یا پوست تیره از تاثیر لیزر ناامید شوند. دستگاه لیزر سوپرانو آیس پلاتینوم (SOPRANO ICE PLATINUM) که کامل ترین محصول شرکت آلما لیزر آمریکا در زمینه لیزر موهای زائد است می تواند برای همه طیف هایی پوستی و موهای مختلف تنظیم گردد.

لیزر اطراف چشم ممنوع!!!

با وجود تمام مزایای لیزر ، خطرات خاص خود را دارد که آسیب به چشم مهمترین آن است .در هر کلینیک یا مطبی که برای لیزر موهای زائد خود مراجعه می کنید حتما از عینک مخصوص که فرد متخصص در اختیار شما قرار می دهد استفاده کنید و در صورت فراموشی آن شخص، حتما این مسئله مهم را به او یادآوری کنید.

مشاهده نتایج بعد از 3 ماه

برخی از افراد سریعا ناامید شده و از ادامه دادن درمان انصراف می دهند. در اولین جلسات لیزر نتایج ملموس قابل مشاهده نمی باشد اما بعد از گذشت تقریبا 3 ماه متوجه تغییرات و روند پیشرفت خواهند بود . پس برای رهایی از موهای زائد برای همیشه 3 ماه فرصت دهید.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: