۰

ترفندهایی برای برخورد با همسر لجباز

لجبازی همسر و رفتار صحیح هنگامی که همسرتان لجبازی می کند را در مقاله زیر بخوانید.راه برخورد با همسر لجباز و چند راهکار ساده که برای تعامل با همسر لجباز که به دردتان می خوردرا آورده ایم.
کد خبر: ۲۶۲۸۱۹
۱۶:۱۰ - ۲۶ آبان ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، اختلاف،لج بازی جر و بحث‌ های زناشویی و اختلاف ‌نظر‌های همسران مساله ‌ای است که همه زوج ‌ها آنرا تجربه می ‌کنند، اما اهداف زوج‌ ها با هم در این میان متفاوت است و گاهی خودشان از این موضوع آگاه نیستند.

بعضی‌ ها دوست دارند هر چه زودتر جر و بحث و بگو مگو را پایان دهند و دوباره آرامش رابه رابطه خود برگردانند و به هر چیزی برای بدست آوردن آرامش متوسل می ‌شوند، بعضی ‌ها نیز این بگومگو‌ها را میدان جنگی تصور می ‌کنند که باید پیروز آن شوند و اینها نیز به هر کاری برای پیروزشدن دست می ‌زنند، این افراد با لجبازی تمام بحث را کش می ‌دهند و نمی ‌خواهند اشتباهات خود رابپذیرند و در برابر هر حرفی جوابی می ‌دهند و در برابر هر عملی رفتاری از خود نشان خواهند داد.

لجبازی یک خصوصیت شخصیتی است که افراد را به کارهای بچگانه و تصمیم ‌های غیر منطقی وا می ‌دارد.لجبازی از این احساس نشأت می‌ گیرد که فرد فکر می‌ کند دارد شکست می‌ خورد و باید قدرت خودرا نشان دهد.

کمبود اعتماد به نفس و عدم خود باوری

در واقع کمبود اعتماد به نفس و عدم خود باوری و کمبود‌های درونی گاهی باعث لجباز شدن افراد می ‌شود.شاید بسیاری از شما وقتی لجبازی می ‌کنید از عملکرد خود آگاه نباشید و ندانید که در حال لجبازی باهمسرتان هستید.برای این ‌که به شناخت بهتری راجع به لحظاتی که لجباز می ‌شوید پیدا کنید باید نمودهای لجبازی را بشناسید.وقتی شما لجباز می ‌شوید نسبت به همسرتان خشم و کینه شدیدی احساس می‌ کنید و هر چه این احساسشدیدتر باشد عملکرد شما نیز بدتر و شدیدتر می ‌شود.

لجبازی باعث می ‌شود شما حقایق را نادیده بگیرید و اشتباه خود را نپذیرید و همین امر همسرتان را نیزآشفته می ‌کند لجبازی‌ هایتان را بشناسید گاهی افراد نمی ‌دانند که شدیدا در حال لجبازی با همسرشان هستند وبدون این ‌که به اعمال و گفتار خود فکر کنند با همسرشان برخورد می ‌کنند.باید گفت که شما لجبازی می ‌کنید وقتی که: اختلاف،لج بازی

۱ – بخواهید اشتباهات همسرتان را با رفتارتان تلافی کنید.

۲ – عمدا کاری را که می ‌دانید همسرتان دوست ندارد انجام دهید.

۳ – اشتباهات خود را تکرار کنید و اصرار داشته باشید که کارتان درست است.

۴ – حرف همسرتان را با دقت گوش ندهید و مدام حرف خود را بدون منطق تکرار کنید.

۵ – در برابر اشتباه خود اشتباهات گذشته همسرتان را پیش بکشید تا خود را تبرئه کنید و همسرتان رامقصر جلوه دهید.

۶ – می ‌دانید اشتباه از شماست و آن را نپذیرید.

۷ – می ‌خواهید همسرتان را آزار دهید.وقتی شما بدانید دارید اشتباه می ‌کنید و به کار خود ادامه دهید در حال لجبازی هستید و با اینکار همسرتان را نیز به لجباز شدن و جنگیدن با خودتان تشویق می‌ کنید.

وقتی شما لجباز می ‌شوید نسبت به همسرتان خشم و کینه شدیدی احساس می‌ کنید و هر چه این احساس شدیدتر باشد عملکرد شما نیز بدتر و شدیدتر می ‌شود. لجبازی باعث می ‌شود شما حقایق را نادیده بگیرید و اشتباه خود را نپذیرید و همین امر همسرتان را نیزآشفته می ‌کند و ممکن است او نیز خشمگین شود و دست به اعمال غیرمنطقی بزند.

ترفندهایی برای برخورد با همسر لجباز

چگونه با همسر لجباز و یک دنده رفتار کنیم؟

لجبازی باعث می ‌شود که شما به همسر خود توهین و او را تحقیر کنید.گاهی لجبازی آنقدر شدت می ‌گیرد که یک زندگی به دلایل کوچک و واهی از هم می ‌پاشد و زنو شوهر به خاطر لجبازی با یکدیگر عشق شان را از یاد می‌برند و فقط به پیروز شدن در برابردیگری می‌ اندیشند.

با دقت در رفتار خود و پرورش تفکر منطقی در خودتان می‌ توانید با لجبازی مقابله کنید اما اگر همسریلجباز دارید چه باید بکنید؟ اول از همه یادتان باشد که در برابر لجبازی ‌های همسرتان شما لجبازی نکنید، چراکه اگر در این دور بیفتید روزبه‌ روز روابط‌ تان بدتر و بدتر می ‌شود و بازگشت به عقب غیرممکنخواهد شد.

در برابر همسر لجباز اگر همسر لجبازی دارید باید در رفتارتان یک سری نکات را رعایت کنید تا همسرتان سرلج نیفتد و با شما لجبازی نکند.اول از همه یادتان باشد که در برابر لجبازی ‌های همسرتان شما لجبازی نکنید، چرا که اگر در این دوربیفتید روزبه‌ روز روابط‌ تان بدتر و بدتر می ‌شود و بازگشت به عقب غیرممکن خواهد شد.دوم این ‌که وقتی همسرتان عصبانی است جواب او را ندهید و با او بحث نکنید بلکه در آن لحظهاو را به آرامش دعوت کنید و همیشه خواسته ‌هایتان را در آرامش به او بگویید.وقتی خودتان نیز عصبانی هستید از جر و بحث بپرهیزید.

لجبازی همسر در زندگی

سومین نکته این است که بدانید کسی که لجبازی می‌ کند معمولا خودش می ‌داند که حق با او نیستاما هیچ وقت نمی ‌خواهد این را به زبان بیاورد، پس شما نیز اصرار نکنید و بحث را ادامه ندهید.چهارم این‌ که همیشه اشتباهات همسرتان را با احتیاط و مهربانی با او در میان بگذارید چرا که اگر اواحساس کند که دارید تحقیرش می ‌کنید یا انتقادتان را توهین ‌آمیز به او منتقل می‌ کنید ممکن است باشما لجبازی کند و ایرادش را نپذیرد و رویه ‌اش را تغییر ندهد.

نکته آخر این ‌که تا آنجایی که می ‌شود همسرتان را عصبانی نکنید و حداقل، کارهایی که می ‌دانید اودوست ندارد را انجام ندهید.به یاد داشته باشید که محبت و مهربانی همیشه کارساز است و لجبازی را از بین می‌ برد.

راهکارهایی برای از بین بردن لجبازی همسر:

– در هنگام ایجاد حالت لجبازی در همسرتان، در آن لحظه با او مدارا نمایید.

– در این حالت سعی کنید از لحن کلمات منفی و همراه با کنایه استفاده نکنید. زیرا منجر به بالا رفتن لجبازی همسرتان می شود.

– با همسرتان بحث نکنید و عصبانیتش را بیشتر نکنید. زیرا در این حالت ممکن است که خود شما هم به این ویژگی منفی مبتلا شوید.

– سعی کنید همسر لجبازتان را در لحظه لجبازی به آرمش دعوت کنید.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: