۰

خورشیدی شدن بزرگ ترین مسجد جهان در مکه

بزرگترین مسجد جهان در مکه می تواند با طرح انرژی خورشیدی هدایت کننده پروژه بزرگ «زمین سبز» باشد.
کد خبر: ۲۶۲۷۵۰
۱۱:۰۹ - ۲۵ آبان ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، بزرگترین مسجد جهان در مکه می تواند با طرح انرژی خورشیدی هدایت کننده پروژه بزرگ سبز باشد.

گزارش صلح سبز می گوید که نصب پنل های خورشیدی در مکان های مذهبی مانند مسجد الحرام می تواند به محافظت از سیاره زمین کمک کند.

بر اساس این گزارش ، نصب پنل های خورشیدی در 10 مسجد بزرگ در خاورمیانه، آفریقا، آسیا و اروپا باعث صرفه جویی در انتشار هزاران تن دی اکسید کربن در سال می شود.

گروه محیط زیست می گوید که بهبود عملکرد زیست محیطی مساجد همچنین می تواند مزیت گسترده تری در خصوص برجسته کردن اهمیت مسائل سبز برای جوامع داشته باشد.

از جمله مساجدی که در این زمینه مورد تجزیه و تحلیل فنی دقیق قرار گرفته اند، می توان به مسجد الحرام در مکه، بزرگترین مسجد جهان و مسجد النبی در مدینه اشاره کرد.

مسجد مرکزی گلاسکو در شهر اسکاتلند که کنفرانس تغییرات آب و هوایی Cop26 در آن برگزار می شود، در حال حاضر در حال نصب پنل های خورشیدی با بودجه امداد اسلامی است.

مسجد مرکزی گلاسکو

خورشیدی شدن بزرگ ترین مسجد جهان در مکه

این گزارش با عنوان «ابتکار مساجد سبز» توسط گروه «صلح سبز برای زمین» ،اتحادی از گروه‌های زیست‌محیطی و کارشناسان که هدف آن حمایت از جوامع مسلمان است، منتشر شد.

گیوا نکات، مدیر اجرایی صلح سبز خاورمیانه و شمال آفریقا در این گزارش می‌گوید ، مهم است که ارزش راه‌حل‌های مبتنی بر جامعه برجسته شود.

این گزارش نشان می دهد که جامعه مسلمانان باید بخشی از راه حل باشند، نه تنها از طریق مزایای مستقیم زیست محیطی «سبزسازی» مساجد، بلکه به دلیل پتانسیل آنها برای تأثیرگذاری بر مردم به عنوان مراکز فرهنگی. معنویت و زندگی اجتماعی.

صرفه جویی تخمینی در نتیجه نصب پنل های خورشیدی در مسجدالنبی 375،420 دلار و در مسجد اموی دمشق 373,200 دلار برآورد شده است.

مسجد اموی دمشق

خورشیدی شدن بزرگ ترین مسجد جهان در مکه

کمترین صرفه جویی در مسجد نظامیه در ژوهانسبورگ، آفریقای جنوبی است، جایی که پنل های خورشیدی سالانه 9493 دلار صرفه جویی را موجب می شوند.

مسجد نظامیه ژوهانسبورگ

خورشیدی شدن بزرگ ترین مسجد جهان در مکه

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: