۱

سرکرده القاعده در یمن به جنگ علیه انصارالله اعتراف کرد

منابع خبری جمعه شب گزارش دادند، سرکرده القاعده در یمن و شبه جزیره عربستان به جنگ علیه جنبش انصارالله اعتراف کرد.
کد خبر: ۲۶۲۵۹۶
۰۸:۴۶ - ۲۲ آبان ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، منابع خبری جمعه شب گزارش دادند، سرکرده القاعده در یمن و شبه جزیره عربستان به جنگ علیه جنبش انصارالله اعتراف کرد.

 «خالد باطرفی» سرکرده القاعده در یمن و شبه جزیره عربستان گفت: نقش ما در مبارزه با حوثی‌ها (انصارالله) آشکار است و هیچ کس نمی‌تواند آن را انکار کند.

سرکرده القاعده در یمن و شبه جزیره عربستان افزود: ما در ۱۱ جبهه در مبارزه با حوثی‌ها شرکت کردیم.
تبلیغات

این اظهارات در حالی از سوی سرکرده القاعده مطرح شده که جنبش انصارالله یمن بارها اعلام کرده که ائتلاف سعودی برای مقابله با نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی از عناصر القاعده و داعش استفاده می‌کند.

حضور نیروهای القاعده در محورهای عملیاتی مأرب که با پیشروی نیروهای یمنی در حال انجام است، بارها از سوی انصارالله اعلام شده است.

«عبدالکریم الحوثی» وزیر کشور دولت نجات ملی یمن نیز پیش‌تر گفته بود که ائتلاف سعودی از عناصر داعش و القاعده برای جنگ علیه نیروهای یمنی استفاده می‌کند.

عربستان همراه با امارات، بحرین، سودان، مصر و کویت در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل ائتلاف به اصطلاح عربی تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کرد اما ظرف بیش از پنج سال گذشته سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند.

در طول این سال‌ها هزاران شهروند یمن که بیشتر آنها زنان و کودکان بودند، بر اثر حملات هوایی جنگنده‌های سعودی جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام

منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
اگر یزید از جنایات خود سودی برد شما هم می برید اگر هم چند روزی خوشحال از پیروزی بود صدها سال است که در قعر جهنم می سوزد و میلیارها سال دیگر نیز خواهد سوخت و وای به حال شما که سرنوشتی جز سرنوشت یزید ندارید .