۰

حمله سه پهپاد به اقامتگاه نخست وزیر عراق

وزارت کشور عراق اعلام کرد که سه فروند پهپاد عملیات ترور و سوء قصد نافرجام به جان «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر در اقامتگاه وی را انجام دادند.
کد خبر: ۲۶۲۴۰۰
۱۲:۳۵ - ۱۶ آبان ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، وزارت کشور عراق اعلام کرد که سه فروند پهپاد عملیات ترور و سوء قصد نافرجام به جان «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر در اقامتگاه وی را انجام دادند.

وزارت کشور عراق گفته است که تلاش برای ترور الکاظمی نخست وزیر این کشور با سه فروند پهپاد صورت گرفت و نیروهای امنیتی موفق شدند دو فروند از آنها را سرنگون و منهدم کنند.

سرلشکر «سعد معان»، مدیر رسانه ای این وزارتخانه با انتشار بیانیه ای مطبوعاتی، نوشت که هدف قرار دادن اقامتگاه نخست وزیر یک اقدام تروریستی کاملا مردود است.

وی توضیح داد که سوء قصد به جان الکاظمی به وسیله سه هواپیمای بدون سرنشین انجام شد و شنیدن صدای انفجار و تیراندازی ناشی از سرنگونی دو فروند از آنها بوده است.

معن خاطرنشان کرد که این پهپاد سوم بود که اقامتگاه نخست وزیر را هدف گرفت.

مدیر رسانه ای وزارت کشور عراق افزود که به الکاظمی آسیبی وارد نشد اما برخی از محافظان و ساکنان خانه جراحت برداشتند و اکنون تحت درمان قرار دارند.

معن خاطرنشان کرد: تیم‌های عملیاتی و امنیتی در تلاش هستند که با پیگیری و رصد دوربین‌ها و مناطق پرتاب پهپادها عاملان سوء قصد و حمله به اقامتگاه نخست وزیر را شناسایی کنند.

«مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق صبح امروز (یکشنبه) پس از عملیات ترور نافرجام علیه وی، در سخنانی اعلام کرد که حملات بزدلانه موشکی و پهپادی کمکی به حل مشکلات کشور نخواهد کرد و از مردم کشورش خواست تا در مقابل حوادث خویشتندار باشند.

محل سکونت نخست وزیر عراق در منطقه سبز بغداد بامداد امروز (یکشنبه) هدف حمله پهپاد انفجاری قرار گرفت که الکاظمی از این عملیات ترور جان سالم بدر برد.

انتهای پیام

 

منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: