۱

واکنش کره جنوبی به انتقادات درباره اهدای ماسک در تهران

سفارت کره جنوبی در ایران به انتقادات درباره اهدای ۲ هزار ماسک به بیمارستانی در تهران واکنش نشان داد.
کد خبر: ۲۶۲۱۹۸
۰۹:۰۳ - ۱۱ آبان ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، سفارت کره جنوبی در ایران در حساب توئیتری خود با ارائه توضیحاتی تلاش کرد تا به انتقادات درباره اهدای ۲ هزار ماسک به بیمارستانی در تهران واکنش نشان دهد.

در این ارتباط، سفارت کره جنوبی در توئیت خود و در واکنش به انتقادات صورت گرفته گفت: «دوستی ایران و کره ۶۰ سال قدمت دارد. کره برای حمایت از ایران در امور پناهندگان افغان به ایران معادل ۲۷ میلیون دلار کمک کرد و همچنین با کمک حدود ۸ میلیون دلاری از ایران درمبارزه با کووید حمایت نمود که شامل ۱ میلیون واکسن آسترازنکا، ۱ میلیون ماسک و کیت‌های پی سی آر می‌باشد.»

این واکنش سفارت کره جنوبی پس از انتقادات گسترده از این کشور صورت گرفته است. یک روز پیش از این، سفارت کره جنوبی در حساب توییتری خود از اهدای ۲ هزار ماسک کی‌اف ۹۴ به بیمارستانی در تهران خبر داده بود و اعلام این خبر بدلیل همزمانی بلوکه شدن دارایی‌ها ایران در سئول به انتقادات گسترده از این کشور منجر شده بود.

موضوع پول بلوکه شده ایران در حساب‌های بانک کره‌ای که بخش عمده آن به دلیل بدهی نفتی سئول به تهران است، مدتی است که به یک مسئله مورد مناقشه میان دو کشور تبدیل شده است.

خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه نیز روز گذشته در واکنش به اهدای ۲۰۰۰ ماسک توسط کره جنوبی به یکی از بیمارستان‌ها در تهران گفت: اجازه بدهید این موضوع را در حد طنز نگه داریم. مردم کره جنوبی در جاهای مختلف نشان داده‌اند با آنچه که دولت کره در قبال ایران نشان داده به نوعی نارضایتی دارند و ما این را در موضوعات مختلف احساس می‌کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین گفت: ما سعی کرده‌ایم موضوعاتی که مربوط به اقدامات و سیاست‌های دولت کره در قبال پول‌های بلوکه شده ایران در کره است را از برخی از مسائل دیگر جدا کنیم تا کمترین تأثیر را بر روابط دو کشور بگذارد.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم هیچ ملتی برنتابد که دست کشور و ملت دیگری در جیبش باشد. این پول‌ها متعلق به ملت ایران است، باید به مردم ایران بازگردانده شود. تلاش‌هایی در این زمینه صورت گرفته ولی به اندازه کافی نبوده است. ما در وزارت خارجه با بانک مرکزی و همچنین طرف کره‌ای صحبت کرده‌ایم، ارتباط داریم. اراده‌ای در این زمینه وجود دارد ولی محقق نشده است و باید سعی کنیم که این موضوع محقق شود.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
اقبال مهدوی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
جناب سفیر شما پول نفت ما را بدهید نیازی به کمک شما نداریم.

سفیر کره یادت نرود سالیان سال است جوانان ما برای جلوگیری از ارسال مواد افیونی به سایر کشورها شهدای زیادی داده است.

جناب سفیر کارخانه های شما از برکت مردم عزیزم کلی بابت خرید اجناس ثروتمند شدند اما ناجوانمردانه در اوج تحریم ظالمانه ما را تنها گذاشتند.

جنابتان یادش باشد با مردم بافرهنگ غنی وکهنی روبروست نه با دول خودساخته و بی هویت