۰

مردم پاکستان خواستار اخراج سفیر فرانسه شدند

در ادامه حمایت دولت فرانسه از انتشار کاریکاتورهای موهن، از جمله مواردی که توهین به پیامبراسلام(ص) را به همراه داشته، مردم پاکستان به خیابانها آمدند و خواستار اخراج سفیر فرانسه از کشورشان شدند.
کد خبر: ۲۶۲۰۵۵
۱۳:۱۰ - ۰۶ آبان ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، در ادامه حمایت دولت فرانسه از انتشار کاریکاتورهای موهن، از جمله مواردی که توهین به پیامبراسلام(ص) را به همراه داشته، مردم پاکستان به خیابانها آمدند و خواستار اخراج سفیر فرانسه از کشورشان شدند.

در اعتراضات گروه "تحریک لبیک"(TLP) در لاهور پاکستان دست کم ۴ پلیس کشته و صدها نفر زخمی شدند. این اعتراضات از جمعه هفته پیش آغاز شده است و مردم خواستاز آزادی رئیس خود و اخراج سفیر فرانسه از این کشور هستند.

مردم پاکستان اعلام کردند که تا اخراج سفیر فرانسه از این کشور، اعتراضاتشان را ادامه می‌دهند.
سعد ریزوی، رهبر گروه تحریک لبیک پاکستان در ماه آوریل زمانی که دولت این حزب را ممنوع کرد، دستگیر شد. حامیان او تهدید کردند که در یک کاروان به سمت اسلام آباد، پایتخت، راهپیمایی خواهند کرد، جایی که پلیس راه‌ها را با کانتینر مسدود کرد. این حزب اعلام کرد تا زمانی که رهبرش آزاد نشود به تظاهرات خود ادامه خواهد داد و از هرگونه گفتگو با دولت خودداری خواهد کرد.
این حزب پس از آن که رئیس جمهور فرانسه، امانوئل ماکرون از انتشار کاریکاتورهای موهن به بهانه آزادی بیان دفاع کرد، کمپینی را علیه فرانسه به راه انداخت.

سخنگوی پلیس پنجاب گفت که این درگیری در یک راهپیمایی ممنوعه تحریک لبیک پاکستان (TLP) در بزرگراهی خارج از لاهور، رخ داد.

به گفته پلیس گفت که اعضای تحرک لبیک مسلح به تپانچه و سلاح‌های خودکار از جمله تفنگ AK-۴۷ بودند و به سوی نیروهای امنیتی تیراندازی کردند. بازرس کل پلیس پنجاب، گفت که چهار افسر کشته و حداقل ۲۶۳ نفر زخمی شدند. سخنگویان تحریک لبیک نیز گفتند که تعدادی از فعالان این گروه در این درگیری کشته یا زخمی شده‌اند.

پس از روزها تنش، از جمله درگیری در هفته گذشته که در آن سه افسر پلیس کشته شدند، وزارت کشور دستور داد تا نیروهای انتظامی بر اساس قوانین ضد تروریسم مستقر شوند.

این سومین کمپین اعتراضی این گروه در سراسر کشور از سال ۲۰۱۷ بر سر کاریکاتورهایی است که مسلمانان آن را عمیقا توهین آمیز می‌دانند. مجله فرانسوی شارلی ابدو برای اولین بار این کاریکاتورها را در سال ۲۰۰۶ منتشر کرد .

انتهای پیام

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: