۰

ادعای طالبان مبنی بر بازداشت والی داعش در ننگرهار

منابع طالبان با انتشار ویدئویی اعلام کردند که والی خود خوانده گروه تروریستی داعش در ننگرهار توسط نیروهای آنها بازداشت شده است.
کد خبر: ۲۶۱۶۹۰
۱۴:۰۴ - ۲۶ مهر ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، منابع طالبان با انتشار ویدئویی اعلام کردند که والی خود خوانده گروه تروریستی داعش در ننگرهار توسط نیروهای آنها بازداشت شده است.

«عبدالله عزام» عضو مطبوعاتی طالبان با انتشار ویدئویی گفت که پس از یافته‌های اطلاعاتی، نیروهای امنیتی طالبان والی گروه تروریستی داعش برای ولایت ننگرهار را بازداشت کردند.

این خبر درحالی منتشر شده است که داعش پس از تسلط طالبان بر افغانستان بارها حملاتی را علیه آن‌ها و نیز 2 حمله خونین را علیه شیعیان در افغانستان انجام داده است.

«امیرخان متقی» سرپرست وزارت خارجه طالبان روز گذشته با اظهار اینکه داعش در افغانستان تهدیدی جدی نیست، گفت که آن‌ها قدرت نظامی ندارند اما تبلیغات برای این گروه تروریستی جریان دارد.

وی با تاکید بر اینکه طالبان برای تامین امنیت اهل سنت و اهل تشیع در افغانستان مصمم است، ادامه داد: دولت مسئول است که امنیت هر شهروند افغان را تامین کند. حوادثی که در مساجد قندوز و قندهار رخ داد، تامین امنیت آن‌ها دشوار بود. از این پس سازمان اطلاعات توجه بیشتری به مراکز دینی خواهد داشت و امنیت مراکز دینی و مذهبی با کمک مردم تامین خواهد شد.

دستکم وقوع دو انفجار جمعه گذشته در امام بارگاه فاطمیه مسجد جامع شیعیان قندهار در حوزه اول امنیتی این شهر در جنوب افغانستان به وقوع پیوست که در این رویداد تروریستی بیش از یکصد نفر شهید و زخمی شدند.

انتهای پیام

منبع: ABNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: