۰

۸ قرص ضد افسردگی در قرآن

قرآن کریم نسخه شفابخشی است که تمامی نیازهای روحی و معنوی انسان را برطرف کرده و موجبات آرامش روح و روان آدمی را فراهم می‌کند.
کد خبر: ۲۶۱۶۳۲
۱۱:۴۵ - ۲۵ مهر ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، افسردگی یکی از مشکلات رزمره‌ای است که به ویژه در دنیای امروزی گریبان‌گیر بسیاری از مردم شده است. قرآن کریم نسخه شفابخشی است که تمامی نیازهای روحی و معنوی انسان را برطرف کرده و موجبات آرامش روح و روان آدمی را فراهم می‌کند.

در ادامه به هشت عاملی که در پیشگیری و درمان افسردگی مؤثر است اشاره می‌شود.

صبر و شکیبایی

صبر یکی از اساسی‌ترین روش‌های مقابله با استرس و عوارض ناشی از آن است. «یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُواْ اسْتَعِینُواْ بِالصَّبْرِ وَالصَّلاَةِ إِنَّ اللّهَ مَعَ الصَّابِرِینَ».

صلوات و نماز

در بین عبادات هیچ عبادتی مانند نماز نیست. نماز بهترین وسیله برای ارتباط انسان با خدای متعال است و به خاطر توجه دادن نفس انسان به خدای قادر، مصائب و مشکلات را از یاد او برده، لذا در قرآن کریم به مؤمنین دستور استعانت و کمک جستن از نماز داده شده است: «یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُواْ اسْتَعِینُواْ بِالصَّبْرِ وَالصَّلاَةِ».

دعا و نیایش

در اهمیت دعا همین بس که قرآن کریم از زبان خدا می‌فرماید: ای پیامبر! به بندگانم بگو اگر نبود دعای شما، پروردگارم اعتنایی به شما نمی‌کرد: «قُلْ مَا یعْبَأُ بِکمْ رَبِّی لَوْلَا دُعَاوءُکمْ».

قرآن و بهره‌گیری از آن

با مراجعه به آیات و روایات روشن می‌شود که قرآن نسخه شفابخش خدای سبحان برای بیماران روانی است. قرآن شفای دردهایی است که چه بسا از محدوده ناهنجاری‌های شناخته شده روان‌شناسی خارج است «یا أَیهَا النَّاسُ قَدْ جَاءتْکم مَّوْعِظَةٌ مِّن رَّبِّکمْ وَشِفَاء لِّمَا فِی الصُّدُورِ».

تقوی

قرآن کریم از جمله آثار تقوی را خروج از مشکلات معرفی می‌کند و یا کسانی که در گذران زندگی گرفتار فقر هستند و از این طریق مبتلا به ناراحتی و اضطراب هستند، قرآن کریم یکی از آثار تقوی را روزی از طریق غیر منتظره می‌داند.

«وَ مَنْ یتَّقِ اللَّهَ یجْعَلْ لَهُ مَخْرَجاً وَ یرْزُقْهُ مِنْ حیثُ لا یحْتَسِبْ».

توکل به خدا

منظور از توکل به خدا این است که انسان تلاش‌گر کار خود را به او واگذارد و حل مشکلات خویش را از او بخواهد، خدایی که قدرت حل هر مشکلی را دارد. «وَمَن یتَوَکلْ عَلَی اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ؛ هر کس بر خدا توکل کند کفایت امرش را می‌کند».

توبه و استغفار

توجه به آمرزش خداوند و بخشش او؛ یعنی تمامی گناهان قابل آمرزش هستند.

توسل

توسل به اولیای الهی مانند پیامبران و اوصیای گرامشان یقیناً مایه امن و آرامش روان است.

«یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُواْ اتَّقُواْ اللّهَ وَابْتَغُواْ إِلَیهِ الْوَسِیلَةَ».

یادآوری می‌شود، البته شخص افسرده در کنار تمام این راهکارها باید تحت نظارت متخصص باشد و در صورت نیاز دارو مصرف کند و درمان را پیش ببرد.
انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: