۰

ارسال کمک‌های ایران برای مردم شیعه قندوز

محموله جدیدی از کمک‌های بشردوستانه ایران به افغانستان ارسال شد تا در اختیار مجروحین و خانواده شهدای حمله تروریستی مسجد شیعیان در ولایت قندوز قرار بگیرد.
کد خبر: ۲۶۱۴۹۰
۱۵:۳۵ - ۲۰ مهر ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، در ادامه کمک‌های بشردوستانه ایران به افغانستان، یک فروند هواپیما حامل کمک‌های بشردوستانه شامل دارو و اقلام پزشکی برای مجروحین و خانواده‌های شهدای حادثه تروریستی مسجد شیعیان در قندوز ارسال شد.

مسجد جامع شیعیان در شهرستان «سیدآباد» ولایت «قندوز» جمعه 16 مهر هدف حمله تروریستی قرار گرفت که در نتیجه آن جدود 100 نفر از نمازگزاران شهید و بیش از 200 تن دیگر مجروح شدند. مسئولیت این حمله را گروه تروریستی داعش به عهده گرفت.

پیش از این نیز شش دور از کمک‌های انسان‌دوستانه ایران برای مردم افغانستان ارسال شده بود که در اختیار مردم کابل و ولایت پنجشیر قرار گرفت.

گفتنی است که هفته گذشته نیز محموله‌ دیگری از کمک‌های بشردوستانه ایران به وزن 50 تن شامل شامل مواد غذایی، دارو و پتو و سایر اقلام مورد نیاز مردم افغانستان به کابل رسید.

پیشتر نیز محموله کمک‌های انسان دوستانه جمهوری اسلامی ایران برای مردم افغانستان 12 مهرماه از مرز «دوغارون» وارد این کشور شده بود.

کشور افغانستان , جمهوری اسلامی ایران ,

این محموله توسط 6 دستگاه تریلی به حجم 94 تن شامل انواع مواد غذایی، اقلام بهداشتی و همچنین کپسول‌های اکسیژن به وزن 22 تن از مرز زمینی دوغارون وارد افغانستان شد تا در اختیار مردم این کشور قرار گیرد.

چهارم مهرماه نیز محموله‌ای دیگر شامل 15 تن مواد غذایی و دارو وارد افغانستان شده بود.

به گفته برنامه جهانی غذا در حال حاضر 14 میلیون نفر از مردم افغانستان با «ناامنی شدید غذایی» روبرو هستند و تنها 5 درصد از 38 میلیون نفر جمعیت این کشور به غذای کافی و با کیفیت 3 وعده در روز دسترسی دارند.

مسئول بخش اقتصادی برنامه غذایی جهان اخیراً با اعلام این موضوع گفته بود که حدود 50 درصد مردم افغانستان با نبود حداقل یک وعده غذا روبرو هستند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: