۰

گسترش خرافات در فضای مجازی بلای جان طبیعت و حیوانات

طی سالهای اخیر گسترش خرافات و رواج دعا نویسی در فضای مجازی به بهانه رسیدن به خوشبختی بلای جان طبیعت و حیوانات شده است.
کد خبر: ۲۶۱۳۹۱
۱۵:۰۴ - ۱۸ مهر ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، اعتقاد به خرافات و فال گیری از گذشته بین مردم ملت ها و اقوام مختلف رواج داشته است و مردم هر کشوری اجسام و اشیاء مختلف را دارای قدرت ماورایی می دانند و برای رسیدن به امیال و آرزوهای خود و یا دور از شر و بدی همراه خود نگه می دارند.

همراه داشتن مهره مار، اعضای بدن کفتار و دیگر، نوشتن دعا روی پوست آهو و خرس و اعتقاد به دیگر خرافات بلای جان حیوانات و طبیعت شده است و افرادی برای کسب سود و رسیدن به پول دست به هر کاری می زنند و با کشتن و یا قطع اعضای بدن حیوانات به طبیعت آسیب می زنند.

در این میان افرادی که به خرافات اعتقاد دارند و تصور می‌کنند که نحسی آن‌ها را گرفته به سراغ رمالان می‌روند تا نحسی را از آن‌ها دور شود. رمال‌ها و فالگیر ها هم با سوء استفاده از خواسته مردم برای رفع نحسی به سراغ روش‌های عجیب و غریب می روند تا کار خود را قابل باور کنند. از این رو افرادی که به سراغ رومال ها می‌روند باید کار‌های دشواری ازجمله پیدا کردن زبان بزمچه تا قطعه‌ای از بدن کفتار بروند که این دیدگاه باعث به خطر افتادن زندگی حیات وحش می‌شود، مساله‌ای که همچنان در دنیا و ایران رواج دارد. در این راستا حیواناتی مانند گرگ، کفتار، پلنگ، خرس و جغد نیز در امان نیستند.

بر خلاف باور عموم کفتار ها عضو خانواده سگ سانان نیستند و خود در راس هرم حیات وحش قرار دارند.

تا کنون دانشمندان در اروپا ، آسیا و آفریقا بر اساس استخوان های کشف شده 100 گونه کفتار را شناسایی کرده اند که از این تعداد هم اکنون فقط 4 گونه در کره زمین قابل رویت هستند .

این 4 گونه شامل کفتار راه راه ، قهوه ای ، خالدار و گرگ خاکی هستند ، که از این تعداد تنها کفتار راه راه در کشور ما موجود است.

کفتار راه راه تنها گونه خانواده کفتار ها در ایران است ، این موجودات حیواناتی مفید و خجالتی طی سال های اخیر به دلیل ترویج خرافات شکار افکار های غلط شده اند و عده ای با فروش امید و طلسم های خوشبختی به مردم خرافاتی اقدام به شکار ماده کفتار ها می کنند و سپس فقط عضوی از بدن کفتار را جدا می کنند و به تکه ای پارچه با چند خط دعا و طلسم متصل می کنند و به قیمت های گزاف می فروشند ، تا کنون کسی نتیجه خوبی از خرید اعضای بدن کفتار نداشته اما این کفتار های ماده هستند که پس از بریده شدن اعضای بدن می میرند و توله های آنها یتیم می شوند .

معمولا گوشت فاسد برای کفتار ها معنایی ندارد، آنها به لطف اسید قوی و غلیظ معده خود قادر به خوردن و هضم انواع گوشت های فاسد هستند به طوری که این ویژگی آنها را در میان تمامی حیوانات، منحصر به فرد کرده و هیچ گونه ی دیگری توانایی بلعیدن و هضم گوشت فاسد مانند کفتار ها را ندارد .

کفتار ها تنها موجوداتی هستند که با خوردن لاشه حیوانات مریض و بیمار کمک بزرگی به پاکسازی زمین می کنند، اگر لاشه حیوانات بیمار در سطح زمین باقی بماند باعث ایجاد بیماری های عفونی و طاعون خواهد شد پس به این نتیجه می توان رسید که کفتار ها مامور پاکسازی زمین از لاشه های بیمار هستند.

این موجودات مفید اکنون به آگاهی و کمک انسان ها نیاز دارند با توجه به سیل عظیم شکار آنان برای خواص دارویی، طلسم و سگ های گله جمعیت اندکی از آنان در طبیعت ایران باقی مانده و توله های زیادی یتیم شده اند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: