۰

کدام مدارس از آبان حضوری می‌شوند؟

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، گفت:اهالی تعلیم و تربیت و دانشگاه‌های متولی این امر می‌توانند، با ذکر آثار و پیامدهای سوء تعطیلی مدارس در رسیدن خانواده‌ها به درک بالایی در این حوزه کمک شایانی کنند.علیرضا کمرئی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش و سخنگوی بازگشایی مدارس در مورد چگونگی اقناع والدین برای حضور دانش آموزان در مدارس گفت:در حال حاضر عجله‌ای برای این موضوع وجود ندارد با بهبود شرایط جامعه به شکل تدریجی به سمت آموزش حضوری خواهیم رفت.
کد خبر: ۲۶۰۹۵۹
۱۱:۴۳ - ۰۵ مهر ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، گفت:اهالی تعلیم و تربیت و دانشگاه‌های متولی این امر می‌توانند، با ذکر آثار و پیامدهای سوء تعطیلی مدارس در رسیدن خانواده‌ها به درک بالایی در این حوزه کمک شایانی کنند.علیرضا کمرئی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش و سخنگوی بازگشایی مدارس در مورد چگونگی اقناع والدین برای حضور دانش آموزان در مدارس گفت:در حال حاضر عجله‌ای برای این موضوع وجود ندارد با بهبود شرایط جامعه به شکل تدریجی به سمت آموزش حضوری خواهیم رفت.

وی ادامه داد: در حال حاضر اولویت آموزش‌های حضوری در مناطق روستایی و عشایری می‌باشد و مدارس عشایری با تعداد دانش آموز ۱۵ نفر و کمتر از آن در هر کلاس میتوانند آموزش‌ها را با آغاز مهر، به صورت حضوری آغاز کنند.
کمرئی گفت:در همین مناطق نیز مدارس با کلاس‌های ۳۰ نفر و کمتر از آن نیز می‌توانند از نیمه دوم مهر آموزش‌های حضوری را آغاز کنند.

سخنگوی بازگشایی مدارس گفت:دانش آموزان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای نیز برای دروس عملی و مهارتی نیز به این ترتیب می‌توانند در مدارس حضور یابند.وی اظهار کرد: به همین ترتیب نیز مدارس کمتر از ۳۰۰ دانش آموز در نیمه اول آبان ماه و بالای ۳۰۰ دانش آموز نیز در نیمه دوم آبان ماه به سمت آغاز اموزش حضوری خواهند رفت.

رییس ستاد پروژه مهر وزارت آموزش و پرورش در مورد لزوم آموزش حضوری دانش آموزان به دلیل آثار و تبعات منفی دوری از مدارس گفت:در طی ۱۹ ماه دوری دانش آموزان از مدرسه و اجتماعات، آنان آثار روانی و ذهنی و همچنین جسمی و حرکتی را متحمل شده اند.وی گفت:اگرچه که خانواده به سلامت فرزندانشان حساس هستند این را باید مد نظر قرار داد که این حساسیت و اولویت نیز از سوی آموزش و پرورش وجود دارد. از این رو برای اینکه جامعه به درک عمیق و دقیق در این موضوع برسند آگاهی بخشی و اطلاع رسانی نیاز است.

وی در مورد تردیدات برخی از خانواده‌ها نسبت به آموزش حضوری فرزندانشان گفت:با پیشرفت و بهبود در شرایط موجود این اطمینان باید به خانواده‌ها داده شود که مدارس نیز می‌توانندبرای حفاظت از دانش آموزان به واسطه قابلیت‌های لازمی که دارند، عمل کنند.وی در پایان گفت: اهالی تعلیم و تربیت و دانشگاه‌های متولی این امر می‌توانند در این خصوص با ذکر آثار و پیامدهای سوء تعطیلی مدارس در رسیدن خانواده‌ها به درک بالایی در این حوزه کمک شایانی کنند.

انتهای پیام

منبع: MIZAN ONLINE
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: