۰

مبارزه زنان مسلمان آلمان با ممنوعیت حجاب در محل کار

در پی حکم دیوان دادگستری اروپا مبنی بر مجوز داشتن شرکت ها برای ممنوعیت پوشش های مذهبی در محل کار،زنان مسلمان در آلمان در حال مبارزه با ممنوعیت حجاب در محل های کار در این کشور هستند.
کد خبر: ۲۶۰۹۲۴
۱۲:۱۹ - ۰۴ مهر ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، در پی حکم دیوان دادگستری اروپا مبنی بر مجوز داشتن شرکت ها برای ممنوعیت پوشش های مذهبی در محل کار،زنان مسلمان در آلمان در حال مبارزه با ممنوعیت حجاب در محل های کار در این کشور هستند.

هنگامی که «شیلان احمد» 24 ساله برای شروع به کار در یک مهد کودک در «ارفورت» به این محل مراجعه کرد،بلافاصله او را رد کردند.

احمد که اهل سوریه است روسری بر سر داشت،اما فکر نمی کرد این مسئله مشکلی ایجاد کند ، زیرا او تصور می کرد که تیم استخدام قبل از آمدنش عکس او را با حجاب دیده اند.

از لحاظ تئوری ، به وجود آوردن چنین شرایطی برای «شیلان احمد» غیرقانونی است چرا که کارگران و کارمندان تحت قانون اساسی آلمان باید از تبعیض مذهبی مصون باشند و تقریبا باید در همه بخش ها شغل برابر داشته باشند.

اما تعریف تبعیض در محل کار با توجه به بیان مذهبی در آلمان پیچیده است.

در ماه ژوئیه ، دیوان دادگستری اروپا حکم سال 2017 را تایید کرد که به کارفرمایان اجازه می داد سیاست های بی طرفی را برای ممنوعیت استفاده از پوشش مذهبی در محل کار اتخاذ کنند.

این در حالی است که قبل از تصمیم 2017 ، ممنوعیت نمادهای مذهبی به هر دلیلی غیر از ایجاد امنیت در محل کار مجاز نبود.

پرونده دیوان دادگستری اروپا توسط دو زن مسلمان آلمانی ، یک معلم مهد کودک و یک صندوقدار مطرح شد که کارفرمایان از آنها خواسته بودند در محل کار خود از روسری استفاده نکنند.

دادگاه عالی اتحادیه اروپا اقدامات علیه کارکنان محجبه را قابل قبول دانست و اعلام کرد که این رویکرد نمی تواند تبعیض مستقیم تلقی شود.

حالا زنان در آلمان به دنبال این هستند که از حق قانونی خود برای داشتن حجاب در محل کار دفاع کنند،چرا که این روند چالش های بسیار بزرگی را برای آنها ایجاد کرده است.

انتهای پیام

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: