۰

پاکستان خوستار گفتگوی جهانی در مورد اسلام هراسی شد

نخست وزیر پاکستان خواستار تلاش های جهانی برای مقابله با موج فزاینده اسلام هراسی ، کاهش تهدید وریروس کرونا و حل و فصل اختلافات در کشمیر شد.
کد خبر: ۲۶۰۹۱۵
۱۱:۱۷ - ۰۴ مهر ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، «عمران خان»؛نخست وزیر پاکستان خواستار تلاش های جهانی برای مقابله با موج فزاینده اسلام هراسی ، کاهش تهدید وریروس کرونا و حل و فصل اختلافات در کشمیر شد.

وی همچنین خواستار اعمال فشار بر طالبان برای مجبور کردن این گروه به عمل کردن به تعهدات خود در قبال جامعه بین المللی شد.

نخست وزیر پاکستان از دبیرکل سازمان ملل خواست گفت وگوی جهانی برای مقابله با اسلام هراسی را برای نجات جهان از نوع دیگری از تروریسم انجام دهد.

عمران خان د ولت هند را متهم به ایجاد وحشت و خشونت علیه 200 میلیون جمعیت مسلمان کرد و گفت که این کشور از بدترین و گسترده ترین شکل اسلام هراسی عبور کرده است.

وی در این باره گفت: قتل عام های مکرر مانند آنچه در دهلی نو در سال گذشته انجام شد ؛ قوانین تبعیض آمیز شهروندی برای پاکسازی هند از مسلمانان و کمپین تخریب مساجد در سراسر هند و محو میراث و تاریخ مسلمانان این کشور ، همه بخشی از جنایت های هند علیه مسلمانان هستند .

نخست وزیر پاکستان همچنین خواستار یک همه پرسی آزاد و عادلانه در جامو و کشمیر ، مطابق با قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد اختلاف طولانی مدت بر سر این مکان مورد مناقشه شد .

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: