۰

اعتراض حامد کرزی به کابینه جدید طالبان

حامد کرزی، رییس جمهور پیشین می‌گوید مردم افغانستان به حکومتی نیاز دارند که توسعه و خدمات ارایه کند، رابطه خوبی با جهان داشته باشد و مردم در آن بدون ترس و سرکوب، شاد زندگی کنند.
کد خبر: ۲۶۰۶۶۳
۱۵:۴۱ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، حامد کرزی، رییس جمهور پیشین می‌گوید مردم افغانستان به حکومتی نیاز دارند که توسعه و خدمات ارایه کند، رابطه خوبی با جهان داشته باشد و مردم در آن بدون ترس و سرکوب، شاد زندگی کنند.

 او اظهارات را در گفت‌وگو با روزنامه سندی تایمز بریتانیایی مطرح کرده‌است.

به گفته‌ او مردم می‌ترسند و طالبان باید برای از بین بردن این محیط ترس و ایجاد محیط مناسب به لحاظ جسمی و روانی برای مردم، تلاش کنند.

آقای کرزی افزوده که طالبان به گونه‌ی کامل توافق کردند و همه‌چیز را درست گرفتند؛ اما تاکنون چنین چیزی رخ نداده است. او تاکید کرده «ما به اقدام‌های نیاز داریم که با گفته‌های آنان مطابقت داشته باشد‌، در غیر این صورت، افغانستان دوباره از جهان جدا خواهد شد.»

او با اشاره به کابینه طالبان گفت «ما به افغانستان نیاز داریم که متعلق به همه مردم این کشور، مردان و زنان و همه قوم‌ها باشد و تنها راه پیش رو، دولت فراگیر است. اما آن‌چه طالبان اعلام کرده‌اند، چنین نیست.»

طالبان اخیرا کابینه‌ای را تشکیل داده‌اند که اعضای آن همه طالب اند. ترکیب این کابینه واکنش‌های منفی گسترده‌ای را در پی داشته‌است.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: