۰

برپایی همایش ۳ ساله‌های حسینی در ۴ کشور

مدیر ستاد مرکزی هیئت رزمندگان اسلام با اشاره به برگزاری همایش سه‌ساله‌های حسینی در سالروز شهادت حضرت رقیه سلام‌الله علیها در چهار کشور ایران، عراق، سوریه و لبنان، گفت: امسال در اربعین حسینی، ۱۰ موکب رسانه‌ای در نجف، مسیر پیاده‌روی و کربلا با حضور مداحان و سخنرانان برپا خواهیم کرد.
کد خبر: ۲۶۰۱۶۸
۱۲:۵۷ - ۱۵ شهريور ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، مدیر ستاد مرکزی هیئت رزمندگان اسلام با اشاره به برگزاری همایش سه‌ساله‌های حسینی در سالروز شهادت حضرت رقیه سلام‌الله علیها در چهار کشور ایران، عراق، سوریه و لبنان، گفت: امسال در اربعین حسینی، ۱۰ موکب رسانه‌ای در نجف، مسیر پیاده‌روی و کربلا با حضور مداحان و سخنرانان برپا خواهیم کرد.

 نشست خبری برگزاری همایش سه‌ساله‌های حسینی عصر روز شنبه ۱۳ شهریورماه با حضور علی‌اکبر مداحی، مدیر ستاد مرکزی هیئت رزمندگان اسلام، زهرا ساکت، مدیر واحد پیروان عترت هیئت رزمندگان و فاطمه گنجی، مسئول واحد قرآن و عترت هیئت رزمندگان استان تهران برگزار شد.

علی‌اکبر مداحی در این مراسم با اشاره به اینکه همایش سه‌ساله‌ای حسینی ویژه دختران سه‌ساله و مادران آن‌ها برگزار خواهد شد، اظهار کرد: این همایش از سال ۸۰ به همت واحد پیروان عترت هیئت رزمندگان اسلام ابتدا در مهدیه تهران برگزار شد و سپس در استان‌ها و شهر‌های مختلف ادامه یافت به‌طوری‌که در سال ۹۸ و قبل از شیوع بیماری کرونا علاوه بر ۳۰۰ شعبه هیئت رزمندگان در سراسر کشور ۴۰۰ هیئت، مسجد و حسینیه دیگر نیز این مراسم را برگزار کردند که در تهران این مراسم با حضور ۲۰ هزار نفر از مادران و کودکان در حرم امام خمینی‌(ره) برگزار شد. همچنین در سال ۹۹ به دلیل شرایط کرونایی، مراسم به‌صورت مجازی در ۳۰۰ شعبه هیئت رزمندگان اسلام برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه امسال جلسه مرکزی در حرم امام خمینی (ره) و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به‌صورت محدود با حضور یک هزار نفر از مادران و دختران برگزار می‌شود، گفت: به هماهنگی‌های صورت گرفته این مراسم که روز یکشنبه ۲۱ شهریورماه مصادف با ۵ صفر سالروز شهادت حضرت رقیه (س) برگزار می‌شود از ساعت ۱۶ تا ۱۷ از شبکه پویا پخش زنده خواهد شد. البته این مراسم از ساعت ۱۴ تا ۱۷ با حضور مادران و کودکان با اجرای برنامه‌هایی همچون سخنرانی با حضور حجت‌الاسلام اخوان و مرثیه‌خوانی، اجرای سرود و دکلمه توسط نوجوانان برگزار می‌شود.

مداحی اضافه کرد: علاوه بر حرم امام خمینی‌(ره)، همایش سه‌ساله‌های حسینی به‌صورت هم‌زمان در شهر کربلای معلای عراق در حرم حضرت رقیه (س) در سوریه و در شهر بیروت لبنان نیز برگزار می‌شود. همچنین ۳۰۰ شعبه هیئت رزمندگان اسلام در سراسر کشور نیز ولو با جمعیت اندک یا به‌صورت مجازی این همایش را برگزار خواهند کرد.

مدیر ستاد مرکزی هیئت رزمندگان اسلام با اشاره به اینکه از تمام هیئت‌ها، مساجد و مراکز فرهنگی خواهشمندیم نسبت به برگزاری این همایش اقدام کنند و برای هماهنگی نیز می‌توانند با شماره تماس ۸۸۹۸۷۰۸۳ دبیرخانه این همایش تماس حاصل کنند، گفت: این همایش باهدف آشناسازی کودکان و نونهالان بافرهنگ عاشورا و ایثار و شهادت با زبان و روایتی کودکان برگزار می‌شود. در سال‌های گذشته هیئت رزمندگان اسلام برای نخستین بار همایش شیرخوارگان حسینی را در مهدیه تهران برگزار کرد که در سال‌های بعد توسط گروه‌ها و نهاد‌های مختلف ادامه پیدا کرد که قدردان آن‌ها هستیم و امیدواریم همایش سه‌ساله‌های حسینی نیز همین روند را داشته باشد.

وی افزود: برای این همایش لباس کودکانه‌ای در نظر گرفته‌شده است که خیران و مردم می‌توانند برای مشارکت برای برگزاری این همایش و تهیه این لباس‌ها کمک‌های نقدی خود را به شماره کارت ۶۲۷۳۸۱۱۱۴۶۴۳۸۰۵۳ هیئت رزمندگان واریز کنند.

مداحی با اشاره به برنامه‌های کمیته مراسم ستاد اربعین تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌های در نظر گرفته‌شده که امروز از سوی رئیس‌جمهور نیز اعلام شد، شاید امسال کمتر از ۵۰ هزار نفر زائر از ایران به عراق اعزام شوند بااین‌وجود برنامه‌ریزی برگزاری محافل به‌صورت رسانه‌ای را در دستور کارداریم و همچون سال‌های گذشته تعدادی از مداحان و سخنرانان که دو دوز واکسن را تزریق کردند به عراق اعزام می‌شوند تا در قالب ۱۰ موکب رسانه‌ای در نجف مسیر پیاده‌روی و کربلا برنامه‌هایی را با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و جمعیت محدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ نفره برگزار کنند و از رسانه ملی نیز پخش زنده شود.

وی افزود: علاوه بر مداحان و منبری‌های فارسی‌زبان تعدادی از مداحان و منبری‌های عرب‌زبان نیز که از ایران برای کمک به برنامه‌های موکب‌های عراق اعزام خواهند شد. برنامه‌های این موکب‌های رسانه‌ای از دو شبکه قرآن و افق حواله زمانی بعد از نماز ظهر و عصر و بعد از نماز مغرب و عشاء پخش زنده خواهد شد.

عیادت از کودکان بیمار در روز شهادت حضرت رقیه (س)

زهرا ساکت مسئول واحد پیروان عترت هیئت رزمندگان سراسر کشور در این مراسم اظهار کرد: همایش سه‌ساله‌های حسینی به ترویج فرهنگ اهل‌بیت به زبان کودکانه می‌پردازد که اول محرم ابلاغیه‌ای به مدیران واحد‌های خواهران هیئت رزمندگان اسلام ارسال شد که درمجموع ۳۰۰ هیئت بانوان در استان‌ها و شهرستان‌های سراسر کشور اقدام به برگزاری این مراسم خواهند کرد.

وی بابیان اینکه همایش سه‌ساله‌های حسینی در ترویج فرهنگ عاشورایی از سنین پائین در کودکان اثرگذار است افزود: بسیاری از این کودکان در سال‌های بعدی جذب هیئت رزمندگان به‌عنوان خادم یا مداح شدند و تعدادی نیز به حوزه‌های علمیه برای کسب دروس حوزوی رفتند. در این همایش مصیبت‌های واردشده به حضرت رقیه (س) به‌جای مداحی و روضه در قالب نمایش برای کودکان اجرا می‌شود و بخش دیگری از مراسم نیز خطبه‌خوانی حضرت زینب (س) توسط کودکان است.

اولین سال فراغ مرحوم حجت‌الاسلام راستگو در مراسم سه‌ساله‌های حسینی

فاطمه گنجی، مسئول واحد پیروان عترت هیئت رزمندگان استان تهران در این مراسم اظهار کرد: امام حسین (ع) از مکه تا کربلا خانواده خود را همراه داشتند که این باید درسی برای ما باشد تا در تمام فعالیت‌ها خانواده خود را همراه خود داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ غنی عاشورا با زبانی کودکانه در قالب آیات قرآن و سرود در همایش سه‌ساله‌های حسینی دنبال می‌شود، گفت: یکی از بخش‌های مراسم مرکزی ما در تهران همواره سخنرانی حجت‌الاسلام راستگو با زبان و ادبیات کودکانه بود که امسال اولین سال فراغ ایشان را داریم و حجت‌الاسلام اخوان سخنران مراسم امسال به‌عنوان عمو روحانی خواهد بود.

گنجی ادامه داد: در این همایش آشناسازی مختصری بافرهنگ حجاب برای کودکان صورت خواهد گرفت و در پک‌های ارائه‌شده، مقنعه و سربند به کودکان اهدا می‌کنیم. برای مادران نیز واحد خواهران هیئت رزمندگان اسلام برنامه‌های متعددی را در مناسبت‌های محرم همچون ۱۲ محرم، اجتماع زنان عاشورایی و ولادت حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) برگزار می‌کند. برای دختران خردسال نیز جشن تکلیف برگزار می‌شود.

مسئول واحد پیروان عترت هیئت رزمندگان استان تهران در پایان اظهار کرد: این واحد در برنامه‌های مختلف هیئت رزمندگان به‌صورت عمومی همچون ماه محرم، میز مشاوره برای حل مشکلات فرهنگی و تربیتی فرزندان و خانواده‌ها برپا می‌کند که این برنامه مشاوره جدای از این برنامه در طول سال نیز ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: