۰

ناکامی حمله القاعده به اسرائیل در سال ۲۰۰۲

رسانه‌های عبری زبان فاش کردند که آمریکا طرح القاعده برای انجام حملات در سال ۲۰۰۲ در اراضی اشغالی را ناکام گذاشته است.
کد خبر: ۲۶۰۰۷۴
۱۳:۴۵ - ۱۳ شهريور ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت در گزارشی به مناسبت نزدیک شدن به بیستمین سالروز حملات ۱۱ سپتامبر فاش کرد: سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا با هماهنگی سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل و اروپا اواسط سال ۲۰۰۲ نقشه انجام حملات القاعده را در داخل اسرائیل خنثی کردند که برآورد می‌شود درصورت انجام این حملات دست‌کم ۲۰۰ تن کشته می‌شدند.

یدیعوت آحارونوت در ادامه اعلام کرد که طرح القاعده در مراحل پایانی خود بود و به مرحله اجرا نزدیک شد و قرار بود پس از حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ در نیویورک و واشنگتن به مناطقی در تل‌آویو حمله کند.

این روزنامه به نقل از علی صوفان، مامور ارشد سابق تحقیقات"اف‌بی‌آی" درباره القاعده نوشت: مارس ۲۰۰۲، اطلاعات آمریکا یک زندانی فلسطینی آزاد شده از کرانه باختری معروف به زین العابدین محمد حسین، ملقب به "ابوزبیده" را که به عوامل القاعده در افغانستان پیوسته بود، دستگیر کرد.

وی گفت که "ابوزبیده" یکی از رهبران عملیات در القاعده بود و او سعی کرد که تحقیقات خصوصی خود را با ابوزبیده در یک کتاب زندگینامه منتشر کند، اما اطلاعات آمریکا مانع از انتشار این کتاب شد تا اینکه یدیعوت آحارونوت جمعه اجازه چاپ آن را داد.

انتهای پیام

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: