۰

طرح تغییر لقب تیم ملی فوتبال نیوزیلند به احترام مسلمانان

تیم ملی فوتبال مردان نیوزلند در صدد حذف نام مستعار یا لقب «همه سفیدپوستان» به دلایل نژادی است که یکی از آنها کشته شدن ۵۱ نمازگزار در حمله به مساجد کریستچرچ توسط یک برتری طلب سفیدپوست است.
کد خبر: ۲۵۹۷۳۸
۱۴:۵۸ - ۰۳ شهريور ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، تیم ملی فوتبال مردان نیوزلند در صدد حذف نام مستعار یا لقب «همه سفیدپوستان» که باعث بحث شدید بین طرفداران و بازیکنان سابق این تیم شده است.

فدراسیون فوتبال نیوزلند از اظهارنظر مستقیم در مورد حذف نام مستعار «همه سفیدپوستان» خودداری کرده اما تاکید کرده است که همه پیشنهادهای مطرح شده از سوی تیم فوتبال مورد بررسی قرار می گیرد.

نام همه سفیدپوستان برای اولین بار در مرحله مقدماتی جام جهانی 1982 به عنوان اشاره ای هم به لباس تیم هم به تیم اتحادیه راگبی که لقب آن «همه سیاه پوستان» است ،به کار رفت.

این در حالی است که سایر تیم های نیوزیلند نیز دارای لقب های مشابه هستند ، مانند سرخس های سفید (تیم کریکت زنان) ، کلاه های سیاه (تیم کریکت مردان) و سیاه پوستان بلند (تیم سکتبال مردان).

«رایان نلسن» ، مدافع سابق نیوزلند از تغییر نام «همه سفیدپوستان» حمایت کرد و گفت که نمی خواهد این تیم نامی داشته باشد که دارای پتانسیل بار منفی نژادی باشد.

نلسن به رادیو نیوزیلند گفت: حتی اگر این نام اقلیت بسیار کوچکی را ناراحت کند،دلیل کافی برای تغییر آن وجود دارد.

از سوی دیگر «جیسون پاین»، گزارشگر ورزشی این پیشنهاد را کاملا مضحک توصیف کرد و تغییر نام «همه سفیدپوستان» خطری برای از بین بردن جنبه های افتخارآمیز تاریخ این تیم دانست.

او در توئیتر خود نوشت: «همه سفیدپوستان» ، یک نام مستعار اختصاصی بر اساس رنگ لباس های بازیکنان است و جنبه نژادی ندارد.

این در حالی است که تیم سوپر راگبی صلیبیون کانتربری نیوزلیند به دنبال حمله به مساجد در سال 2019 توسط یک برتری نژاد سفیدپوست که موجب کشته شدن 51 نمازگزار مسلمان در شهر کریستچرچ شد،نام خود را تغییر داد.

انتهای پیام

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: