۰

قیام بی‌سابقه مردم هرات با فریاد «الله اکبر» علیه طالبان+ فیلم

حرکت بی سابقه مردم هرات «فریاد الله اکبر» در حمایت از جبهه مقاومت مردمی و تاکید بر مبارزه علیه طالبان باحمایت ملی مواجه شده و قرار است در دیگر شهرهای افغانستان هم مردم برای یک‌ صدا شدن علیه طالبان شعار «الله اکبر» سر دهند.
کد خبر: ۲۵۸۹۱۱
۰۹:۰۱ - ۱۳ مرداد ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، حرکت بی سابقه مردم هرات «فریاد الله اکبر» در حمایت از جبهه مقاومت مردمی و تاکید بر مبارزه علیه طالبان باحمایت ملی مواجه شده و قرار است در دیگر شهرهای افغانستان هم مردم برای یک‌ صدا شدن علیه طالبان شعار «الله اکبر» سر دهند.

با افزایش درگیری‌ها در هرات و رسیدن دامنه جنگ تا دروازه‌ های شهر، شب گذشته باشندگان این ولایت در حمایت از جبهه مقاومت مردمی و تاکید بر مبارزه علیه طالبان در یک حرکت بی‌سابقه فریاد «الله اکبر» را از بام خانه‌های شان سردادند.

رئیس جمهور غنی، شماری از شخصیت های سیاسی و کاربران افغان شبکه های اجتماعی افغانستان در واکنش به اقدام بی سابقه مردم هرات علیه طالبان، به مردم کابل و سایر شهر ها فراخوان می‌دهند که امشب فریاد “الله‌اکبر” علیه این گروه سر دهند.

اشرف غنی رئیس جمهور کشور در سخنانی از این اقدام مردم هرات استقبال کرد.

جمهوررئیس غنی په ملی شورا کې: زموږ امنیتی پلان واضح دی، ټولې امادګۍ مو نیولې، ترڅو په راتلونکو شپږو میاشتو کې د فتنې دغه موج دفع کړو او د استقرار حالت ته ورسېږو. په دې کې هم شک نشته چې د دې پلان مهم عنصر، زموږ د امنیتی او دفاعی ځواکونو ترڅنګ د خلکو بسیج دی. pic.twitter.com/6K5GDfUbGZ

— ارگ (@ARG_AFG) August 3, 2021

انزجار از طالبان با طنین فریاد الله اکبر در کابل

​ داکتر رنگین دادفر اسپنتا، وزیر خارجه و مشاور امنیت ملی پیشین افغانستان نیز با نشر پیامی در توییتر کابلیان را به فریاد “الله اکبر” علیه طالبان فراخوانده است. او می‌نویسد : دیروز مردم دلیر هرات در حمایت از نیرو‌های دفاعی جمهوریت و نیرو‌های میهنی ما با سر‌دادن نعره‌های الله‌اکبر نشان دادند که افغانستان ما از‌ پای نمی‌افتد. بانگ رسایی که از گلوی صد‌ها هزار شهروند این کشور بالا شد، ‌آغاز دیگری از این جنگ میهنی است که فرجام آن صلح پایدار خواهد بود.

آموختن از هرات آموختن پیروزی است. تکیه به نیروی خودی و بازوان توانایی مردم است که ما را به صلح و آرامش می‌رساند. از گسترهٔ تاریخ و فرهنگت شهر من، زادگاه من بجز از درس انسانی و آزادگی نیاموختیم. الگوی درخشانی استی برای افغانستان عزیز مان. امروز ما افغان‌ها همه هراتی استیم.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: