۰

نقد و بررسی، مزایا و معایب هیوندای i30

کد خبر: ۲۵۸۳۳۵
۰۵:۰۱ - ۲۹ تير ۱۴۰۰

نقد و بررسی، مزایا و معایب هیوندای i30

هیوندای، i30 را اولین‌بار در سال ۲۰۰۸ به بازار جهانی عرضه کرد. آسان‌موتور تیپ‌ها و مدل‌های متعددی از i30 را وارد کرده است. از میان آنها، نمونه ۲ لیتری آن که تا سال ۲۰۱۳ وارد ‌شد، محبوبیت بیشتری نسبت به سایر مدل‌ها در کشور ما دارد. گرچه این خودرو در اروپا مورداستقبال چندانی واقع نشد، بررسی‌های بازار خودرو نشان می‌دهد که در ایران همچنان مقبول است.
هیوندای i30 در نگاه کارشناسانه، یک خودروی شهری کارآمد است که عملکرد مناسبی را در اختیارتان قرار می‌دهد و می‌توانید از آن برای فعالیت‌های روزانه و معمولی استفاده کنید. هیوندای i30 دارای بازار دست دوم مناسبی است. این خودرو مصرف سوخت خوبی دارد و مناسب خانواده‌های کم‌جمعیت است. هیوندای i30 توانسته است با آپشن‌ها و مشخصات ظاهری خود، در بازار ایران خوب عمل کند و بین خریداران محبوب شود.

مشخصات فنی هیوندای i30

موتور بنزین‌سوز ۴ ‌سیلندری ۱۶ سوپاپ خطی تنفس طبیعی هیوندای i30 قادر به تولید حداکثر ۱۷۳ اسب بخار و گشتاور ۱۸۶نیوتن‌متر است. هیوندای i30 مجهز به جعبه‌دنده اتوماتیک ۴ سرعته است و در مدل‌های جدیدتر آن شاهد جعبه‌دنده‌ ۷ سرعته نیز هستیم. مدل مجهز به جعبه‌دنده اتوماتیک ۴ سرعته در زمان ۱۱ ‌ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن نیز ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت است. بررسی هیوندای i30 نشان می‌دهد که امکانات رفاهی این خودرو شامل سیستم کنترل پایداری الکترونیک، سانروف برقی، ایربگ جلو و جانبی و پرده‌ای، قفل ضد سرقت، قفل ایمنی کودک، ترمز ضد قفل، چراغ مه‌شکن، گرمکن آینه، دسترسی بدون کلید و سنسور پارک عقب است. در بخش تجهیزات ایمنی سیستم‌هایی همچون ABS چهار کاناله، ESB و ESP لحاظ شده است. استفاده از ۶ کیسه هوا ایمنی خودرو را بیش از پیش تضمین می‌کند.

تجربه رانندگی با هیوندای i30

صرف نظر از وزن زیاد این خودرو و برخی نکات منفی دیگر، به‌طورکلی هیوندای i30 قادر است بسیاری از انتظارات مشتریان را برآورده کند. خرید هیوندای i30 معمولاً از سوی کارشناسان به افرادی توصیه می‌شود که یک خودروی کوچک شهری کم‌دردسر برای خانواده کم‌جمعیت خود می‌خواهند. دربرگیرندگی صندلی‌های خودرو خوب است و از راحتی و نرمی لازم بهره می‌برد. فضای کافی در کابین برای ۴ سرنشین فراهم شده است و در ردیف عقب به‌جز افراد بیشتر از ۱۸۰ سانت، همه احساس راحتی کامل خواهند کرد.
تسلط راننده به اطراف به‌طور کامل فراهم شده است و به‌دلیل طراحی خوب بدنه با هیچ نقطه کوری مواجه نیست. غربیلک فرمان خوش‌ساخت و کوچک خودرو با تجهیز به دکمه‌های سیستم کروز کنترل در قسمت راست و دکمه‌های تنظیم سیستم صوتی در قسمت چپ، کنترل خودرو و سیستم‌های مختلف را راحت می‌کند. درضمن عملکرد فرمان از نرمی لازم برخوردار است. ارگونومی مناسب کابین باعث شده است که دسترسی به ادوات امکاناتی و تجهیزاتی خودرو برای راننده و سرنشینان راحت باشد.
کابین به‌دلیل طراحی اصولی هیوندای شلوغ و بهم‌ریخته به‌ نظر نمی‌رسد. صندوق عقب هیوندای i30 نیز باتوجه‌به هاچ‌بک بودن این خودرو بسیار جادار است. در هنگام رانندگی، وزن زیاد هیوندای i30 باعث می‌شود تا این خودرو در سرعت‌های زیاد به زمین بچسبد و قابلیت مانور خوبی را در در اختیار راننده قرار می‌دهد. ترمزها عملکرد بسیار خوبی دارند و راننده می‌تواند از این بابت خاطرجمع باشد. تعویض دنده نیز بسیار روان انجام می‌گیرد و گیربکس به‌خوبی از پس این کار بر می‌آید؛ حتی ممکن است بعضی اوقات اصلاً متوجه تعویض دنده نشوید.
در رابطه با آینه‌های جانبی می‌توان به این نکته اشاره کرد که کمی بزرگ به نظر می‌رسد و شاید شبیه آینه‌های خودروی بزرگ‌تری باشند که به زور روی این خودرو بسته شده‌ است. پیشرانه‌ هیوندای i30 قابلیت تحمل وزن ۱۲۱۴ کیلوگرمی این خودرو را ندارد و نمی‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد. در بسیاری از مواقع درصورت نیاز به شتاب بیشتر با فشردن پدال گاز ناامید خواهید شد. وزن زیاد این خودرو باعث می‌شود صفر تا صد آن حدود ۱۲ ثانیه طول بکشد. درنهایت اگر با بررسی‌های همه‌جانبه تمایل به خرید i30 دارید، این خودروی هیوندا از دیوار بخر .

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: