۰

استفاده از دو نوع ربات در مناسک حج+ تصاویر

عربستان سعودی روز شنبه اعلام کرد که در موسم حج امسال که ساعاتی پیش آغاز شد، از دو نوع ربات برای تسهیل ادای مناسک حج استفاده می شود.
کد خبر: ۲۵۸۲۶۰
۱۲:۵۶ - ۲۷ تير ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، عربستان سعودی روز شنبه اعلام کرد که در موسم حج امسال که ساعاتی پیش آغاز شد، از دو نوع ربات برای تسهیل ادای مناسک حج استفاده می شود.

 خبرگزاری عربستان سعودی با اشاره به اینکه یکی از این دو ربات، شخصی و دیگری امنیتی است، گزارش داد: ربات شخصی با فناوری سه بعدی کار می کند و به مانیتور، دوربین و میکروفن مجهز است و امکان تردد بین زائران، گفتگو با آنها و پاسخ به سوالات آنها را داراست و می تواند آنها را راهنمایی کند و به آنها مشاوره دهد.

براساس این گزارش، اما ربات امنیتی، برای نظارت و پیگیری رعایت تدابیر پیشگیرانه کرونایی توسط حجاح و کارکنان بیت الله الحرام در نظر گرفته شده است.

خبرگزاری عربستان افزود: ربات امنیتی از طریق هوش مصنوعی، قدرت اندازه گیری درجه حرارت بدن انسان و هشدار نسبت به رعایت ماسک زدن را دارد و اماکن را به صورت مستمر ضدعفونی می کند.

استفاده از دو نوع ربات در مناسک حج+ تصاویر

در حج امسال طرح های جدیدی راه اندازی شده است که از آن میان می توان به کارت حج هوشمند اشاره کرد که از طریق آن زائران می توانند به خدمات مختلفی نظیر راهنمایی افراد گم شده دسترسی داشته باشند.

مناسک حج امسال همانند سال گذشته به صورت محدود برگزار می شود و تنها به شهروندان و افراد مقیم عربستان اختصاص دارد.

انتهای پیام

 

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: