۰

تخریب ۵۰۰ مسجد در کشمیر اشغالی توسط هند

رئیس سازمان صلح و فرهنگ پاکستان اعلام کرد که هند در حال تخریب ۵۰۰ مسجد در کشمیر اشغالی است.
کد خبر: ۲۵۸۲۰۴
۱۲:۳۴ - ۲۶ تير ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، «مشعل حسین مولیک» ، رئیس سازمان صلح و فرهنگ پاکستان اعلام کرد که هند در حال تخریب 500 مسجد در کشمیر اشغالی است.

وی در سخنرانی در سمینار برگزار شده از سوی دانشگاه «جی سی» لاهور گفت: مساجدی که قرار است تخریب شوند از قبلاً مشخص شده اند و برنامه هایی برای ساخت معابد در زمین این مساجد در جامو و کشمیر وجود دارد.

پروفسور دکتر اصغر زیدی معاون دانشگاه جی سی لاهور ریاست این سمینار را بر عهده داشت و محمد ذوالقرنین ، نماینده سابق پاکستان در سازمان ملل و ریحانا حسین موللیک ، مادر مشعل موللیک نیز در این سمینار سخنرانی کردند.

پروفسور زیدی در این مراسم صحبت کرد و گفت که دانشگاه جی سی قرار است ماه آینده میزبان بزرگترین اجلاس انجمن های دانشجویی کشور باشد و موضوع کشمیر محور بررسی های آن خواهد بود.

چندی پیش رئیس کمیته پارلمانی پاکستان در امور کشمیر از سازمان همکاری اسلامی و سازمان ملل خواست تا یک کمیته حقیقت یاب برای تحقیق در مورد خشونت علیه مسلمانان و نجات مساجد کشمیر راه اندازی کنند.

«شهریار افریدی» در این باره گفت: میزان خشونت هایی که بر اساس دین و اعتقادات افراد علیه آنها در کشمیر انجام می شود در حال افزایش است و باید یک کمیته حقیقت یاب برای رسیدگی به این موارد از سوی سازمان های بین المللی تشکیل شود.

انتهای پیام

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: