۰

افتتاح اولین مسجد در لانسستون استرالیا

مسلمانان در «لانسستون» استرالیا در حال انجام کارهای مقدماتی برای ساخت اولین مسجد در این منطقه و افتتاح آن تا پایان سال جاری میلادی هستند.
کد خبر: ۲۵۸۲۰۱
۱۱:۵۹ - ۲۶ تير ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، جامعه اسلامی در «لانسستون» ،شهری که در شمال «تاسمانی» استرالیا قرار دارد به سرعت در حال رشد است اما مسلمانان در این شهر از داشتن حتی یک مسجد محروم هستند.

این شرایط موجب شده است تا اعضای جامعه اسلامی لانسستون به فکر ساختن اولین مسجد برای برآورده شدن نیازهای دینی و مذهبی شهروندان بیفتند.

جامعه اسلامی در لانستون قراردادی را برای خرید یک ساختمان در « Kings Meadows » امضا کرده است که مسلمانان امیدوارند به زودی اولین مسجد منطقه شود.

«مصطفی سلیم»،یکی از اعضای جامعه اسلامی در این باره می گوید: این مسجد مکان اجتماع و گردهمایی برای همه اعضای جامعه است و برای کل منطقه مفید خواهد بود.

وی افزود: جامعه محلی سرانجام مکانی خواهد داشت که در آن افراد می توانند با یکدیگر ملاقات کنند ، معاشرت کنند و با یکدیگر گفتگو کنند ؛ مکانی که می توانند به آن تعلق داشته باشند.

سلیم تاکید کرد که جامعه مسلمانان دارای ارزش های بزرگ ، افراد بزرگ و چیزهای زیادی برای ارائه است.

به گفته دست اندرکاران ساخت این مسجد هم اکنون جمع آوری کمک های مالی برای تأمین هزینه ساختمان در حال انجام است و این مسجد تا پایان سال جاری میلادی درهای خود را به روی نمازگزاران باز خواهد کرد.

پایان پیام

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: