۰

قاتلان هشام الهاشمی دستگیر شدند

نخست وزیر عراق از دستگیری عاملان ترور یکی از تحلیلگران سرشناس کشورش پس از گذشت بیش از یک سال از این اقدام خبر داد.
کد خبر: ۲۵۸۱۸۶
۰۹:۲۶ - ۲۶ تير ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، نخست وزیر عراق از دستگیری عاملان ترور یکی از تحلیلگران سرشناس کشورش پس از گذشت بیش از یک سال از این اقدام خبر داد.

«مصطفى الکاظمی»، نخست وزیر این کشور عصر روز (جمعه) در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر، اعلام کرد که عاملان ترور «هشام الهاشمی»، تحلیلگر سرشناس مسائل سیاسی و امنیتی کشورش دستگیر شدند.

الکاظمی در پیام توییتری خود در این باره نوشت: ما وعده دستگیری قاتلان هشام الهاشمی را دادیم و به وعده خود نیز عمل کردیم؛ پیش از آن نیز جوخه های مرگ و قاتلان احمد عبدالصمد را در برابر عدالت قرار دادیم و نیروهای ما صدها تن از مجرمانی که در ریختن خون بی گناهان دست داشتند را دستگیر کردند.

نخست وزیر عراق در ادامه همچنین تاکید کرد: همه حق انتقاد دارند؛ ما برای تبلیغات کم ارزش کار نمی کنیم و وعده پوچ نیز نمی دهیم بلکه در حد توان، وظیفه خود را برای خدمت رسانی به مردم و احقاق حق انجام می دهیم.

این در حالی است که ساعتی پیش خبرنگار شبکه خبری «آر تی» روسیه در عراق به نقل از برخی منابع دولتی گزارش داده بود که الکاظمی امشب در یک پیام توییتری، دستگیری عاملان ترور الهاشمی را اعلام خواهد کرد.

به گفته منابع مذکور که نام آنها فاش نشده، تلویزیون دولتی عراق نیز فیلم اعتراف عاملان ترور این پژوهشگر سرشناس مسائل سیاسی و امنیتی را پخش خواهد کرد در حالی که یکی از آنها به عنوان افسر در وزارت کشور عراق فعالیت می کند.

یادآور می شود که الهاشمی یکی از سرشناس ترین تحلیلگران مسائل امنیتی و سیاسی در عراق به ویژه در رابطه با گروه های افراط گرا و تروریستی از قبیل داعش به شمار می آمد با این حال شامگاه ۱۶ تیر ۱۳۹۹ در منطقه «زیونه» در شرق بغداد هدف تیراندازی افراد مسلح ناشناس قرار گرفت و در نتیجه اصابت گلوله به ناحیه سر و شکم، در ۴۷ سالگی جان خود را از دست داد.

حادثه ترور این تحلیلگر عراقی که چندین کتاب و مقالات زیادی در رابطه با گروه های افراط گرا و تروریستی نوشته و تقریبا هر روزه مسائل امنیتی و سیاسی را در شبکه های مختلف عرب زبان تحلیل می کرد، واکنش زیادی به دنبال داشته و سران و جریان های سیاسی این کشور نیز آن را به شدت محکوم کردند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: