۰

دادگاه اروپا ممنوعیت استفاده از روسری در محل کار را تایید کرد

دادگاه اروپا ممنوعیت استفاده از روسری را در شرایط خاص تائید کرد.
کد خبر: ۲۵۸۱۷۸
۱۵:۵۶ - ۲۴ تير ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، دادگاه اروپا ممنوعیت استفاده از روسری را در شرایط خاص تائید کرد.

 در پی شکایت دو زن مسلمان از اینکه کارفرمایشان اجازه استفاده از حجاب اسلامی-روسری- را در محل کار به آنها نمی‌دهد، دادگاه اروپا ممنوعیت استفاده از روسری در محل کار را در شرایط خاص تائید کرد.

دادگاه اروپا اعلام کرد: اگر کارفرما بخواهد چهره‌ای خنثی و بی‌طرف از کسب و کار خود را برای مشتری و دیگران به نمایش بگذارد تا از هرگونه بحث و جدل در محل کار خود جلوگیری نماید، استفاده از هرگونه نماد سیاسی، فلسفی یا مذهبیِ قابل رویت مانند روسری در محل کار ممنوع خواهد بود. دادگاه اروپا در عین حال بر آزادی مذهب برای همه تاکید کرده است. طبق این رای، کارفرمایان می‌توانند استفاده از روسری را در محل کار ممنوع کنند، به شرط آنکه استفاده از علامتی که بیانگر یک جهان‌بینی باشد در محل کار به طور عمومی ممنوع شده باشد و نیز وقتی که دلایل یا نیاز موجهی برای چنین ممنوعیتی وجود داشته باشد.

دو زن آلمانی- یکی شاغل در یک مهدکودک در هامبورگ و دیگری شاغل در یک سوپرمارکت زنجیره‌ای- به خاطر اصرار بر استفاده از روسری در محل کار از سوی کارفرمایانشان اخراج شده بودند. در پی شکایت این دو زن، دو دادگاه کار در آلمان رأی این دیوان اروپایی را جویا شده بودند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: