۰

هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره عواقب فاجعه بار کرونا در خاورمیانه

سازمان جهانی بهداشت درباره افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشورهای خاورمیانه و عواقب فاجعه بار آن هشدار داد.
کد خبر: ۲۵۸۱۵۴
۱۰:۰۹ - ۲۴ تير ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، سازمان جهانی بهداشت درباره افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشورهای خاورمیانه و عواقب فاجعه بار آن هشدار داد.

 سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه هشدار داد که افزایش تعداد ابتلاها به ویروس کرونا در بسیاری از کشورهای خاورمیانه، می تواند عواقب فاجعه باری را به دنبال داشته باشد.

در بیانیه دفتر منطقه شرقی مدیترانه که شامل کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا ست، آمده: پس از کاهش ابتلاها و مرگ به مدت هشت هفته، افزایش قابل توجهی در موارد ابتلا در لیبی، ایران، عراق و تونس و افزایش شدید در لبنان و مراکش وجود دارد.

دفتر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت گفت: سازمان جهانی بهداشت نگران است که افزایش فعلی ابتلاها به کرونا ممکن است در هفته های آینده ادامه یابد و عواقب فاجعه بار آن را به دنبال خواهد داشت.

این سازمان افزود: علت این امر رعایت نکردن اقدامات بهداشت عمومی ، فاصله اجتماعی و افزایش سستی جوامع است، علاوه بر این میزان واکسیناسیون پایین و انتشار سویه های جدید ویروس به ویژه نسخه دلتا است.

سازمان جهانی بهداشت وضع تونس را به عنوان کشوری با بالاترین میزان مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا نسبت به جمعیت در منطقه و آفریقا برجسته و اعلام کرد که ابتلاهای روزانه در ایران طی چهار هفته تا اوایل ژوئیه تقریباً دو برابر شده است.

در این بیانیه آمده است: تعداد کل ابتلاها در منطقه مدیترانه ای شرقی این سازمان که شامل پاکستان ، افغانستان، سومالی و جیبوتی است، علاوه بر کشورهای خاورمیانه، از ۱۱.۴ میلیون نفر فراتر رفته است، در حالی که ثبت مرگ و میر بیش از ۲۲۳۰۰۰ نفر است.

هفته آینده کشورهای منطقه عید قربان را جشن می گیرند، فرصتی که به طور سنتی شاهد اجتماعات مذهبی و اجتماعی است که در آن ویروس ممکن است گسترش یابد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: