۰

اجرای طرح زیست‌محیطی برای نخستین‌بار در مراسم حج

طرح زیست‌محیطی مشاعر سبز به منظور بازیافت ده‌ها تن زباله تولید شده در مراسم حج امسال برای نخستین‌بار اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۲۵۸۱۴۴
۰۸:۴۵ - ۲۴ تير ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، عربستان سعودی از دیروز سه‌شنبه، ۲۲ تیر طرح زیست‌محیطی «المشاعر الخضراء: مشاعر سبز» را برای اولین‌بار در مراسم حج امسال اجرا کرد.

خبرگزاری عربستان سعودی اعلام کرد که کمیته پادشاهی مکه مکرمه و مشاعر مقدسه(یکی از سازمان‌دهندگان حج) طرح المشاعر الخضراء را راه‌اندازی کرده است.

این منبع توضیح داد که هدف این طرح حل معضل ۲۶۰ تن زباله‌های آلی و جامد در داخل اماکن مقدسه است.

به گزارش خبرگزاری عربستان سعودی، این طرح شامل ۴ برنامه است که نخستین آن طرح احرام و ​هدف آن تبدیل چندین تن پارچه استفاده شده برای احرام به پارچه‌های با قابلیت بازیافت است كه در تولید محصولات جدید استفاده شود.

بر اساس این گزارش، از طریق ابتکار مذکور می‌توان محصولات صنعتی را با قیمت پایین‌تر یعنی تا ۴۵ درصد پایین‌تر از ارزش محصولات مشابه وارداتی تولید کرد، اما به جزئیاتی درباره این محصولات اشاره نشده است.

برنامه دوم تفکیک زباله‌های‌ تر از خشک برای بازیافت زباله‌های خشک نظیر قوطی‌های پلاستیکی جمع‌آوری شده و تبدیل آن به مواد بازیافتی است که برای تولید محصولات جدید استفاده می‌شود.

سومین برنامه شامل جمع‌آوری و تصفیه زباله‌های آلی و تبدیل آن به کود طبیعی است که حاصلخیزی خاک را افزایش می‌دهد و توانایی آن را برای مرطوب ماندن و حفظ آب پس از آبیاری را بهبود می‌بخشد.

برنامه چهارم این طرح نیز «طهارت» نام دارد که ۹۰ هزار وسیله ضدعفونی‌کننده و بسته بهداشتی در اختیار حجاج و کارگران در اماکن مقدس قرار می‌دهد.

ماه گذشته، عربستان سعودی اعلام کرد که با توجه به ادامه شیوع کرونا و انواع آن، انجام حج امسال به ۶۰ هزار زائر از شهروندان عربستان و ساکنان خارجی این کشور محدود می‌شود.
انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: