۰

افزایش شمار جان‌باختگان آتش‌سوزی در بیمارستان الناصریه

یک مرکز نگهداری مبتلایان به کرونا در بیمارستان «امام حسین (ع)» شهر الناصریه واقع در استان «ذی‌قار» در جنوب عراق شامگاه دوشنبه دچار آتش‌سوزی شد.
کد خبر: ۲۵۸۱۲۳
۱۵:۳۰ - ۲۳ تير ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، یک مرکز نگهداری مبتلایان به کرونا در بیمارستان «امام حسین (ع)» شهر الناصریه واقع در استان «ذی‌قار» در جنوب عراق شامگاه دوشنبه دچار آتش‌سوزی شد.

خبرگزاری رسمی عراق (واع) بعدازظهر سه‌شنبه به نقل از مرکز بهداشت ذی قار گزارش داد، شمار افراد جان‌باخته در این حادثه به ۱۰۸ تن افزایش یافته است.

خبرگزاری عراق خبر داد، به سندی دست یافته است که از صدور حکم بازداشت متهمان این آتش‌سوزی حکایت دارد.

واع خبر داد که دادگاه استیناف الناصریه حکم بازداشت سیزده متهم این آتش‌سوزی را صادر کرده است.

نام «صدام الطویل»، مدیر بهداشت این استان در بین افرادی قرار دارد که حکم بازداشت آنان صادر شده است؛ این حادثه پس از دو ماه و نیم از حادثه‌ای مشابه در بیمارستان «ابن الخطیب» در بغداد رخ داد که به مرگ ۸۰ نفر منجر شد.

روز گذشته نیز سه‌ آتش‌سوزی در بغداد روی داد؛ آتش سوزی نخست در یک انبار مواد پلاستیکی و اسفنجی در منطقه «عویریج» در جنوب بغداد صورت گرفت.

پس از آن ساختمان یک دادگاه در بغداد دچار آتش سوزی شد که به گفته تیم های آتش نشانی در عراق، این آتش سوزی در کتابخانه ساختمان دادگاه بدوی البیاع وابسته به دادگاه استیناف بغداد در منطقه الکرخ روی داد.

آتش‌سوزی سوم هم در ساختمان وزارت بهداشت در پایتخت روی داد که به تخلیه ساختمان اداری این وزارت‌خانه منجر شد.

پس از قربانی شدن شهروندان عراق، «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر، دستور برگزاری نشست فوق‌العاده را صادر کرد.

در این نشست فوق العاده که با حضور شماری از وزرای کابینه، فرماندهان امنیتی و به ریاست الکاظمی برگزار شد، دلایل و پیامدهای این آتش‌سوزی بررسی و در پایان این نشست مجموعه تصمیماتی گرفته شد.

«احمد غنی الخفاجی» استانداری ذی‌قار هم طی بیانیه‌ای روز (سه‌شنبه - ۱۳ ژوئیه) را عزای عمومی اعلام کرد و از تعطیلی عمومی سه روزه در این استان خبر داد.

استاندار ذی قار ضمن دستور به کمیته مذکور برای بازجویی از همه افراد دارای ارتباط اداری و فنی با حادثه آتش‌سوزی بیمارستان امام حسین (ع)، دریافت هرگونه اطلاعات درباره عوامل حادثه، خواستار ارائه گزارش نهایی ظرف ۴۸ ساعت از زمان تشکیل کمیته جهت اعلام آن برای افکار عمومی شد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: