۰

هلاکت رئیس اطلاعات طالبان در افغانستان

وزارت داخله افغانستان روز دوشنبه از کشته شدن قاری شاغاسی رییس اطلاعات گروه طالبان به دست نیرو‌های امنیتی افغانستان در ولایت لوگر خبر داد.
کد خبر: ۲۵۸۰۶۷
۰۸:۴۲ - ۲۲ تير ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، وزارت داخله افغانستان روز دوشنبه از کشته شدن قاری شاغاسی رییس اطلاعات گروه طالبان به دست نیرو‌های امنیتی افغانستان در ولایت لوگر خبر داد.

در بیانیه مطبوعاتی این وزارتخانه آمده است: نیرو‌های ویژه پلیس در یک عملیات شبانه قاری شاغاسی مشهور به جلالی رئیس اطلاعات طالبان را به هلاکت رسانده و دو همراه وی را بازداشت کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: جلالی در حملات تروریستی به ویژه در بخش‌های روستایی ولایت کابل دست داشت. از این افراد همچنین مقادیری سلاح و مهمات کشف و ضبط شده است.
گروه طالبان از اواسط ماه اردیبهشت امسال حملات تهاجمی خود را در چند جبهه مهم آغاز کرد. اما همزمان با تشدید حملات طالبان، آمریکا و ناتو در حال خروج نیرو‌های خود از افغانستان هستند.

آمریکا هفته گذشته بخش مهمی از نیرو‌ها و سربازان خود را از پایگاه نظامی بگرام خارج کرد. اما گفته شد حدود ۶۰۰ سرباز آمریکایی همچنان در افغانستان حضور دارند تا از سفارت این کشور در خاک افغانستان محفاظت کنند.

انتهای پیام

منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: