۰

وضعیت خطرناک مشهد با حضور کرونای هندی

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: افزایش تعداد بیماران کرونایی بستری شده و سرپایی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه نشان دهنده این است که ویروس کرونای دلتا به سرعت در این شهر در حال چرخش است.
کد خبر: ۲۵۷۹۶۶
۰۸:۵۸ - ۲۰ تير ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: افزایش تعداد بیماران کرونایی بستری شده و سرپایی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه نشان دهنده این است که ویروس کرونای دلتا به سرعت در این شهر در حال چرخش است.

محمدجعفر صادقی در این باره افزود: مردم باید در این شرایط دستورالعمل های بهداشتی را بیشتر از گذشته رعایت کنند و به محض اینکه فردی دچار علایمی مانند تنگی نفس، تب، سرفه و علایم گوارشی مانند حالت تهوع، سردرد و اسهال شد باید به مراکز ۱۶ ساعته ویژه کرونا مراجعه کند تا از نظر ابتلا به کرونا بررسی شود.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: افرادی که احتمال ابتلا به بیماری کرونا را دارند یا جواب آزمایش کرونای آنها مثبت شده است باید در قرنطینه به سر ببرند زیرا سرعت سرایت سویه هندی ویروس کرونا به مراتب بیشتر از سایر سویه های آن است.

وی افزود: بیمار مبتلا به کرونا باید از اعضای خانواده و دوستان و همکاران خود فاصله بگیرد زیرا ویروس دلتا به راحتی قابل انتقال بین افراد است و بیمار حتی قبل از مراجعه به مراکز منتخب کرونا باید "خود قرنطینگی" را مورد توجه قرار دهد.صادقی ادامه داد: علاوه بر آن مردم باید در وضعیت قرمز از نظر شیوع کرونا از برگزاری مراسم، مهمانی، رفتن به رستوران و مراکز تجمع پرهیز کنند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: