۰

دست خالی مقام سعودی از سفر به آمریکا

وب‌سایتی عربی نوشت، ولی‌عهد سعودی امید داشت که سفر برادرش به آمریکا و دیدار وی با مقامات این کشور به مثابه بازگشایی صفحه تازه‌ای از تعامل ریاض با دولت آمریکا باشد اما نحوه برخورد واشنگتن منجر به ناامیدی وی شده است.
کد خبر: ۲۵۷۹۵۱
۱۵:۱۱ - ۱۹ تير ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، هفته گذشته «خالد بن سلمان» برادر کوچک ولی‌عهد سعودی و معاون وزیر دفاع این کشور به آمریکا سفر کرد.

در همین زمینه یک منبع وابسته به دفتر پادشاهی عربستان سعودی به وب‌سایت «سعودی لیکس» گفت، نحوه تعامل واشنگتن با خالد بن سلمان سبب ناامیدی ریاض شده است.

این منبع افزود، «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی امید داشته که سفر برادرش به آمریکا و دیدار وی با مقامات آمریکایی به مثابه بازگشایی صفحه تازه‌ای از تعامل با دولت آمریکا به ریاست «جو بایدن» باشد اما نحوه برخورد آمریکا بویژه نادیده گرفتن دستورکارهای سفر، عدم پوشش رسانه‌ای مناسب سفر و نتایج آن منجر به ناامیدی محمدبن‌سلمان شده است.

در ادامه این گزارش آمده، دولت باید درخواست چند باره خالد بن سلمان درباره ایجاد یک کانال تماس مستقیم میان بایدن و محمد بن سلمان را رد کرده و تلاش کرده که سفر خالد بن سلمان به آمریکا را تا حد امکان از کانون توجهات دور نگه دارد.

این وب‌سایت افزود، خالد بن سلمان موفق نشد دیدارهایی با نمایندگان کنگره داشته باشد زیرا فضای کنگره نسبت به عربستان سعودی به دلایلی چون جنگ یمن و کشته شدن روزنامه‌نگار منتقد «جمال خاشقچی» دوستانه نیست.

خاشقچی در اکتبر سال ۲۰۱۸ پس از ورود به کنسولگری ریاض در استانبول، توسط تیم ترور اعزامی از عربستان سعودی به ترکیه ترور -و بنا بر گزارش‌ رسانه‌ها- جسدش مثله شد.

افشای اسناد تحریکات امارات علیه عربستان سعودی

سعودی لیکس در گزارش دیگری نوشت، مقامات آمریکایی اسنادی را فاش کرده‌اند که تحریکات سفارت امارات در آمریکا علیه سعودی و سیاست خارجی آنها طب ماههای اخیر را ثابت می‌کند .

در ادامه این گزارش به نقل از منبعی دیپلماتیک آمده، مقامات آمریکایی این اسناد را به خالد بن سلمان نشان داده‌اند و حاکی از تلاش امارات برای تخریب چهره سعودی در محافل سیاسی و رسانه‌ای آمریکاست.

از جمله مسایلی که سفارت امارات به آن پرداخته، تصمیم ریاض برای آشتی با قطر و نیز سیاستهای نفتی سعودی و توافق آن با روسیه درباره تولید نفت بوده است.

انتهای پیام

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: