۳

طالبان جهاد نکاح را در مناطق اشغالی آغاز کرد

گروهی از فعالان تخار امروز در کابل در پیوند به تصرف ولسوالی‌های این ولایت از سوی طالبان و نگرانی‌های‌شان از وضعیت بد امنیتی، نشست اعتراضی برگزار و تأکید کردند که وضعیت امنیتی در تخار نابسامان و به شدت نگران‌کننده است.
کد خبر: ۲۵۷۹۲۰
۱۰:۴۲ - ۱۹ تير ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»،  گروهی از فعالان تخار امروز در کابل در پیوند به تصرف ولسوالی‌های این ولایت از سوی طالبان و نگرانی‌های‌شان از وضعیت بد امنیتی، نشست اعتراضی برگزار و تأکید کردند که وضعیت امنیتی در تخار نابسامان و به شدت نگران‌کننده است.

به گفتۀ آنان، کمک‌هایی که از سوی دولت به نیروهای خیزش‌ مردمی شده، شفاف نبوده و در روند توزیع آن ده میلیون افغانی فساد صورت گرفته است. فعالان تخار مقیم کابل تأکید می‌کنند، طالبان در ولسوالی‌های تصرف‌شدۀ این ولایت از خانواده‌ها خواسته‌اند که یک دخترشان را به تروریستهای این گروه به نکاح درآورند. این نشست اعتراضی در حالی برگزار می‌شود که طالبان تمامی ولسوالی‌های تخار را اشغال کرده‌اند و مرکز این ولایت نیز در محاصرۀ این گروه قرار دارد!

تروریست‌های طالبان دیروز کنترل گذرگاه مرزی «اسلام قلعه» در مرز ایران و افغانستان را به دست گرفتند. یک مقام دولتی در هرات به «آسوشیتدپرس» گفت که این گذرگاه سقوط کرده و دو مقام امنیتی افغانستان نیز به خبرگزاری «رویترز» گفته‌اند که با سقوط این گذرگاه، نیروهای امنیتی و گمرکی افغان به آن سوی مرز پناه برده‌اند. همزمان ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نیروهای مرزبانی ایران را در نقطه صفر مرزی درحالی نشان می‌دهد که در حال گفت‌وگو با نیروهای طالبان هستند. ساعاتی پس از سقوط «اسلام قلعه»، گذرگاه «ابونصر فراهی» در ولایت فراه افغانستان نیز به تصرف طالبان درآمد.

پیشروی‌های طالبان در مناطق مختلف افغانستان به ویژه بخش‌های شمالی این کشور به تدریج از اوایل ماه مه و همزمان با از ادامه روند عقب‌نشینی نیروهای خارجی تشدید شد. برغم آنکه نیروهای طالبان مدعی هستند که مراکز ولایت‌های این کشور را با زور تصرف نمی‌کنند اما بسیاری از شهروندان این کشور پس از ورود نیروهای طالبان به محدوده مناطق تحت سکونت خود خانه و کاشانه را ترک کرده و آواره شده‌اند.
خبرگزاری فرانسه در گزارشی که به همین موضوع اختصاص یافته تاکید می‌کند که طالبان هم‌اکنون بخشی از سرزمین‌های افغانستان از مرز ایران در غرب تا مناطق مرزی با چین در شمال شرقی این کشور را به تصرف خود در آورده است.

مشاور رییس‌جمهور افغانستان:
ایران به صورت هدفمند طالبان را اداره می‌کند
شاحسین مرتضوی، مشاور رییس‌جمهوری افغانستان، با انتشار تصویری مربوط به حضور تروریست‌های طالبان در منطقه هم‌مرز با ایران نوشت: «برخی کشورهای همسایه به صورت هدفمند طالبان را سوق و اداره می‌کنند، تا به گمرک‌ها تسلط پیدا کنند. اخلال در جمع آوری عوایید و بازار از اهداف اصلی آنان است»

دیده بان حقوق بشر تایید کرد:
داعش افغانستان «طالبان» خانه‌های مردم را غارت و به آتش کشیدند
دیده بان حقوق بشر اعلام کرد که تروریست‌های طالبان «داعش افغانستان» خانه‌های شهروندان تعدادی از ولسوالی‌ها در شمال این کشور را پس از اشغال ابتدا غارت و سپس به آتش کشیدند.

کشتار سربازان اسیر افغان
داعش افغانستان «طالبان» هر منطقه را به اشغال خود در می آورند اقدام به غارت اموال، آتش زدن منازل و قتل‌عام سربازان اسیر افغانستان می کنند. ویدیوی زیر تروریست‌ها را نشان می‌دهد که پس از قتل عام سربازان افغان، بر روی جنازه آنها شادمانی می‌کنند!

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
نظرات بینندگان
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
ایاواقعا اینها نوعی از بشر هستند‌...؟؟؟ در این عصر ریشه این جنایت کجاست؟
مسلمان
United States of America
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
همه دین برای صیغه و همین جهاد نکاح است که اگر نباشند دینی هم نیست !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
دولت روحانی نه فقط فاتحه ایران و خوند بلکه حالا با حمایت از طالیان به جنایات اونها دامن زده اقای رییسی قطعا سیاستش کاملا متضاد با سیاستهای اقای روحانی هست امیدوارم با روی کاراومدن دولت ایشون تمهیدات جدی درمقابله با طالبان وعدم حمایت ازاونها صورت بگیره طالبان داعش و.. همه دریک راستا هستند وووجود اونها نه تنها تهدیدی برای جان مردم بیگناه شیعه هست بلکه تهدیدی برای امنیت ایران ومرزهای ایران هم به حساب میاد.