۰

نیازمند پژوهش در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب هستیم

مشاور ایثارگران در معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: در زمینه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب نیازمند انجام پژوهش‌ و رویکردی علمی هستیم زیرا نسل دختران و پسران امروز، بسیار هوشیار و با ذکاوت هستند. آنها به سادگی می‌توانند همه گفته‌های ما را مورد تحلیل و ارزیابی قرار دهند.
کد خبر: ۲۵۷۸۸۱
۱۱:۰۷ - ۱۷ تير ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، مشاور ایثارگران در معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: در زمینه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب نیازمند انجام پژوهش‌ و رویکردی علمی هستیم زیرا نسل دختران و پسران امروز، بسیار هوشیار و با ذکاوت هستند. آنها به سادگی می‌توانند همه گفته‌های ما را مورد تحلیل و ارزیابی قرار دهند.

 نرگس کریمی درباره اهمیت سهم و نقش بانوان ایثارگر در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب گفت: می‌توان نشست‌های مشترکی با حضور بانوان ایثارگر و سایر بانوان تشکیل داد تا به بیان دغدغه‌های خود در این زمینه بپردازند.

وی با اشاره به اهمیت ترویج و تبلیغ صحیح موضوعات مرتبط با دین، از جمله عفاف و حجاب افزود: اگر مسائل حساسی چون عفاف و حجاب را بدون توجه به ظرافت‌هایی که این موضوع دارد ترویج کنیم، در واقع ضد آن عمل کرده‌ایم.

وی افزود: شناخت جوانان از هویت فردی در حفظ عفاف و حجاب آنها موثر است، اگر هر جوانی با هویت خود آشنا شود و هویت انسانی خود را بشناسد؛ هرگز آن را به بهای ارزان نمی‌فروشد.

مشاور امور ایثارگران در معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به روایتی از علامه فضل‌الله اظهار کرد: در جلساتی که ایشان در لبنان برگزار می‌کردند، بانوان از اقشار و با پوشش‌های بسیار متفاوتی حضور داشتند. ایشان هرگز به صورت مستقیم درباره حجاب به آن‌ها تذکری نمی‌دادند اما جالب بود که هرگاه دوره‌ها و جلسات ایشان پایان می‌یافت، تغییر رفتار زنان در پوشش‌هایشان کاملا محسوس بود. ایشان معتقد بود که باید روی اندیشه و فکر زنان کار شود تا بتوان حجاب و عفاف را در جامعه ترویج کرد.

وی همچنین گفت:‌ باید طی نشست‌هایی جوانان را با هویت خودشان آشنا کرد. از سویی لازم است کارشناسان حوزه‌های جامعه‌شناسی و روانشناسی در زمینه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب نشست‌هایی برگزار کنند تا به راهکارهای مناسبی در این زمینه دست یابند.

کریمی درباره برنامه‌های معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری در زمینه پاسداشت هفته عفاف و حجاب توضیح داد: با توجه به محدودیت‌های کرونایی تصمیم داریم با حضور دکتر نیازی (قرآن پژوه و زبان‌شناس) جلسه سخنرانی به صورت وبیناری برگزار کنیم. در این جلسه علاوه بر این‌که به بیان شیوه‌های ترویج عفاف و حجاب پرداخته می‌شود، آقای زیبایی‌نژاد درباره پژوهش خود در زمینه «عفاف و حجاب» سخنرانی خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: