۰

طرز تهیه شیرینی عسلی

شیرینی عسلی یک نوع شیرینی است که لای دو تکه شیرینی با فرم و طرح دلخواه عسل ریخته می شود و شیرینی بسیار خوشمزه ای است.
کد خبر: ۲۵۷۸۷۹
۱۰:۲۶ - ۱۷ تير ۱۴۰۰

«شیعه نیوز»: شیرینی عسلی یک نوع شیرینی است که لای دو تکه شیرینی با فرم و طرح دلخواه عسل ریخته می شود و شیرینی بسیار خوشمزه ای است. در این مطلب طرز تهیه شیرینی عسلی را برایتان می نویسم که از نظر مواد اولیه شامل کره و تخم مرغ و هل و بکینگ پودر و آرد سفید و شکلات تخته ای و شکلات نوتلا و پودر قند و زرده تخم مرغ و ماست و آرد برنج و عسل و پودر پسته است و طرز تهیه آن خیلی راحت است و برای عصرانه همراه با چای و یا قهوه خیلی مناسب است.

مواد لازم مناسب برای 10 نفر:
کره 150 گرم
پودرقند 80 گرم
تخم مرغ 1 عدد
زرده تخم مرغ 1 عدد
هل 1/4 قاشق چایخوری
ماست 1/2 قاشق چایخوری
بکینگ پودر نصف قاشق چایخوری
آردبرنج 150 گرم
ارد سفید 150 گرم
عسل 100 گرم
شکلات تخته ای 100 گرم
پودر پسته مقدار کافی
شکلات نوتلا مقدار کافی

طرز تهیه و دستور پخت:

شیرینی عسلی یک نوع شیرینی است که لای دو تکه شیرینی با فرم و طرح دلخواه عسل ریخته می شود و شیرینی بسیار خوشمزه ای است. در این مطلب طرز تهیه شیرینی عسلی را برایتان می نویسم که از نظر مواد اولیه شامل کره و تخم مرغ و هل و بکینگ پودر و آرد سفید و شکلات تخته ای و شکلات نوتلا و پودر قند و زرده تخم مرغ و ماست و آرد برنج و عسل و پودر پسته است و طرز تهیه آن خیلی راحت است و برای عصرانه همراه با چای و یا قهوه خیلی مناسب است.

طرز تهیه شیرینی عسلی

مرحله اول تهیه شیرینی عسلی:

ابتدا و برای شروع کار 150 گرم کره نرم شده در دمای اتاق و یا روغن صاف قنادی را داخل یک ظرف می ریزیم و به آن 80 گرم پودر قند اضافه می کنیم و مواد را با همزن برقی برای مدت 3 دقیقه هم می زنیم تا کاملا مواد با هم قاطی شده و پوک شود.

مرحله دوم تهیه شیرینی عسلی:

سپس در ادامه 2 عدد تخم مرغ را که از نیم ساعت قبل از یخچال بیرون گذاشته بودیم تا هم دمای محیط شود را داخل یک ظرف می شکنیم و برای یکی از آنها زرده و سفیده را جدا کرده و فقط زرده تخم مرغ را داخل مخلوط کره و پودر قند می ریزیم و برای دیگری آن را کامل داخل مخلوط کره و پودر قند می ریزیم و 1/4 قاشق چایخوری هل را نیز اضافه می کنیم و سپس برای مدت 1 دقیقه با همزن آنها را خوب هم می زنیم.

مرحله سوم تهیه شیرینی عسلی:

سپس نصف قاشق چایخوری ماست و نصف قاشق چایخوری بکینگ پودر را به مواد مرحله قبل اضافه می کنیم و با همزن آنها را با مواد مرحله قبل خوب مخلوط می کنیم. سپس 150 گرم آرد برنج را الک کرده و به مواد اضافه می کنیم و با لیسک هم می زنیم تا یکدست شود و سپس 150 گرم آرد سفید را الک کرده و آن را به مواد اضافه می کنیم و خمیر را با دست کمی ورز می دهیم تا مواد مخلوط شده و خمیر یکدست شود. سپس خمیر را با دست جمع می کنیم و آن را داخل یک نایلون پلاستیکی می گذاریم و خمیر را برای یک ساعت داخل یخچال استراحت می دهیم. این استراحت کمک می کند اگر خمیر چسبندگی داشت این حالت بعد از استراحت رفع شود.

مرحله چهارم تهیه شیرینی عسلی:

در ادامه خمیر را بعد از استراحت از یخچال در آورده و آن را روی یک میز کار و روی نایلون با وردنه به ضخامت 3 میلیمتر باز می کنیم و با کاتر آن را قالب می زنیم و خمیر را داخل فر از قبل گرم شده با حرارت 165 درجه سانتی گراد برای مدت زمان 12 دقیقه می گذاریم تا شیرینی بپزد و آماده شود. ضمنا وقتی زیر شیرینی طلایی شد زمان خارج کردن آن از فر است.

مرحله پنجم تهیه شیرینی عسلی:

سپس وقتی شیرینی پخت آن را از فر در می آوریم و منتظر می شویم تا شیرینی ما خنک شود و سپس بعد از سرد شدن آن را از روی کاغذ روغنی بر می داریم. سپس برای تزیین روی شیرینی 100 گرم شکلات تخته ای را داخل یک ظرف می ریزیم و ظرف را روی بخار کتری می گذاریم و شکلات را به روش بن ماری ذوب می کنیم. سپس نصف شیرینی ها را از یک سمت یا به صورت کامل و یا به صورت نصفه داخل شکلات ذوب شده فرو می کنیم و منتظر می شویم تا شکلات ببندد و سپس پشت شیرینی های ساده را کمی عسل گرم شده می ریزیم و هر دو تا شیرینی ساده و شکلاتی شده را به هم به صورت پشت به پشت می چسبانیم و آن را با کمی پودر پسته و شکلات نوتلای ریخته شده در قیف تزیین می کنیم. این کار را برای تمام شیرینی ها انجام می دهیم. اکنون شیرینی عسلی ما آماده است.

طرز تهیه شیرینی عسلی

مرحله ششم تهیه شیرینی عسلی:

سپس وقتی شیرینی آماده شد آنها را در ظرف مناسبی می ریزیم و این شیرینی را برای عصرانه همراه با چای و یا قهوه می خوریم و یا آن را برای مهمانی ها درست کرده و با این شیرینی از مهمانها پذیرایی می کنیم. نوش جان

امیدوارم از دستور تهیه این شیرینی خوشتان آمده باشد و آن را در منزل درست کنید.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: