۰

آغاز عملیات بزرگ تهاجمی از زمین و هوا علیه طالبان

سخنگوی مشترک نیروهای امنیتی افغانستان اعلام کرد که ارتش و نیروهای امنیتی در حال تجدید قوا هستند و به زودی قرار است عملیات بزرگ علیه طالبان آغاز شود.
کد خبر: ۲۵۷۸۶۸
۰۹:۰۵ - ۱۷ تير ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، سخنگوی مشترک نیروهای امنیتی افغانستان اعلام کرد که ارتش و نیروهای امنیتی در حال تجدید قوا هستند و به زودی قرار است عملیات بزرگ علیه طالبان آغاز شود.

اسپوتنیک به نقل از روزنامه ۸صبح گزارش داد، اجمل عمر شنواری، سخنگوی عمومی نهادهای امنیتی افغانستان، روز چهارشنبه در یک نشست خبری گفت که این عملیات پس از تکمیل آمادگی‌ها آغاز می‌شود.

او افزود جنگجویان طالبان در بخش‌هایی از کشور تحرکاتی دارند، اما نیروهای امنیتی پس از تجدید قوا به حالت تهاجمی در خواهند آمد.

او تصریح کرد: «ما به لحاظ تجهیزات و نیرو به اندازه کافی توانایی پاسخ‌دهی به وضعیت کنونی را داریم».

شنواری همچنین افزود که نیروهای امنیتی به لحاظ پرسنل، انگیزه و روحیه، آموزش در حالت آمادگی کامل هستند.

او گفت: «وضعیت سختی است؛ اما نیروهای امنیتی وضعیت را کنترل می‌کنند و شما شاهد دستاوردهای ما خواهید بود».

پیش از این، شنواری گفته بود که در نتیجه عملیات نیروهای امنیتی ۱۴ شهرستان و منطقه مرکزی از کنترل طالبان خارج شده است.

او در عین حال گفت: نیروهای ما به لحاظ تاکتیکی از برخی مناطق عقب‌نشینی کردند.

او درباره خلأ به وجود آمده به دلیل خروج نیروهای آمریکایی افزود: مقابله با طالبان ادامه دارد و خروج نیروهای بیگانه چه ما راضی باشیم یا نه خلأ در کشور ایجاد کرده است.

شنواری تاکید کرد: ما به بررسی وضعیت کنونی پرداخته‌ایم و تدابیر لازم را اتخاذ کردیم اما همچنان عقب‌نشینی تاکتیکی و عقب‌نشینی از برخی از این مناطق در جریان است.

به گفته او، قرار است سربازانی که به تاجیکستان رفته‌اند روزهای آینده به کشور بازگردند.

همچنین فواد آمان، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان درباره وضعیت ولایت بادغیس نزدیک مرزهای ترکمنستان تاکید کرد: مرکز اقلیم بادغیس از تروریست‌ها پاکسازی شده و نیروهای ارتش اقدام به پاکسازی مقر پلیس و مدیریت امنیت ملی و ساختمان زندان از تروریست‌ها کرده و بسیاری از پای درآوردند. او تاکید کرد: پاکسازی کل مناطق شهر از تروریست‌ها انجام خواهد شد.

وزارت دفاع افغانستان می‌گوید حمله طالبان در قلعه نو، مرکز ولایت بادغیس در شمال غربی این کشور شکست خورده است.

فؤاد امان، معاون سخنگوی این وزارت در توییتر نوشت که نیروهای ارتش، مراکز فرماندهی پلیس، ریاست امنیت ملی و مقام ولایت بادغیس را از حضور طالبان پاکسازی کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری افق افغانستان، امان بدون دادن آمار، گفته است که به طالبان تلفات سنگین وارد شده و افراد این گروه در حال فرار هستند. وی همچنین گفته است که تا ساعاتی دیگر، تمام بخش‌های شهر از وجود طالبان پاکسازی خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: