۰

راه‌اندازی پایگاه‌های ازدواج آسان و فرزندآوری در مساجد

مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان در قالب تفاهم‌نامه‌ی مشترک با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی و ستاد هماهنگی امور خیریه، پایگاه‌های ازدواج آسان و فرزندآوری را در مساجد تأسیس می‌کند.
کد خبر: ۲۵۷۸۵۵
۱۵:۴۹ - ۱۶ تير ۱۴۰۰

راه‌اندازی پایگاه‌های ازدواج آسان و فرزندآوری در مساجد

به گزارش «شیعه نیوز»، حجت‌الاسلام‌ مجتبی مهدوی ارفع، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان در اولین جلسه‌ هماهنگی اجرایی تفاهم‌نامه‌ ترویج فرهنگ ازدواج آسان و فرزندآوری گفت: این مرکز با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه‌ استان خراسان رضوی، برای احیاء سنت حسنه‌ ازدواج آسان و فرزندآوری، پایگاه‌هایی با عنوان «ازدواج آسان و فرزندآوری» را در مساجد تأسیس می‌کند که با برگزاری دوره‌های همسان‌گزینی، آموزش و مشاوره‌ قبل، حین و بعد ازدواج، جذب کمک خیرین و حمایت‌های فرهنگی ترویجی در فرزندآوری، در این زمینه تسهیل‌گری می‌کند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان افزود: باید ظرفیت مساجد را در این زمینه شناسایی کنیم تا مسیر ازدواج آسان هموار شود و در این مسیر باید به تفاوت مناطق، مساجد، فرهنگ‌ها و ظرفیت‌ها توجه شود و بحث نظارت نیز باید در اجرای این تفاهم، به صورت جدی در نظر گرفته‌شود.

حجت‌الاسلام مهدوی ارفع با بیان این‌که مقدمات قانونی این موضوع از طریق قرارگاه ازدواج آسان و فرزندآوری که وابسته به ستاد هماهنگی امور خیریه است پیگیری شده، بر لزوم تسریع در اجرای این تفاهم‌نامه تأکید کرد.

در پایان این جلسه مقرر شد مدیریت اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان، اجرای این تفاهم در سطح مساجد را پیگیری کرده و در مرحله‌ی نخست، پنجاه مسجد مناسب در سطح شهر مشهد مقدس برای تأسیس پایگاه معرفی شوند.

انتهای پیام

منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: