۰

شعار نویسی ضد اسلامی بر دیوار مؤسسه اسلامی جنوب فرانسه

وزیر کشور فرانسه و مسجد جامع پاریس اقدام افراد ناشناس در شعارنویسی اسلام هراسانه بر دیوارهای یک موسسه اسلامی در جنوب فرانسه را محکوم و بر لزوم شناسایی و مجازات عاملان آن تاکید کردند.
کد خبر: ۲۵۷۷۹۸
۱۵:۰۳ - ۱۵ تير ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، افراد ناشناس روز یکشنبه شعارهای ضد اسلامی روی دیوار موسسه الغزالی متعلق به مسجد جامع بزرگ پاریس پایتخت فرانسه نوشتند.

ژرار درمننن، وزیر کشور فرانسه در اظهارات خبری این اقدام را محکوم و تاکید کرد: این عمل توهینی غیرقابل قبول است و باید مرتکبان چنین اقداماتی پیدا شوند.

این حادثه صبح روز یکشنبه در محوطه موسسه الغزالی در شهر مرتیگ در جنوب فرانسه رخ داده است
مسجد جامع بزرگ پاریس در بیانیه‌ای با ابراز نگرانی از افزایش رفتارهای نژادپرستانه و اسلام ستیزانه در فرانسه گفت: مقامات فرانسه باید امنیت اماکن دینی را در فرانسه به شیوه‌ای ملموس و هماهنگ تقویت کنند.

در این بیانیه آمده است: چنین رفتارهای نژادپرستانه و ضد اسلامی حمله به دانشجویانی است که امامان جماعت آینده فرانسه هستند.

ریاست موسسه الغزالی یک راهپیمایی را برای دهم جولای جاری در شهر مرتیگ در غرب مرسیلیا به منظور اعلام همبستگی با امامان جماعت و دانشجویان ترتیب داده است.

افراد ناشناس در آوریل گذشته روی دیوارهای مرکز اسلامی ابن سینا در شهر رین و مسجدی در شهر نانت اقدام به شعارنویسی ضد اسلامی کردند.

در فوریه گرشته نیز روی دیوارهای مسجد در دست احداث ایوب سلطان در پاریس تصاویر نژادپرستانه کشیده شده بود.
انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: