۰

آزادی ۷ هزار زندانی در تهران

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران از آزادی هفت هزار زندانی با برخورداری از نهادهای ارفاقی قانونی خبر داد و گفت: ۳۶ محکوم به قصاص با صلح و سازش شکات به زندگی دوباره بازگشتند.
کد خبر: ۲۵۷۷۹۰
۱۴:۰۷ - ۱۵ تير ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران از آزادی هفت هزار زندانی با برخورداری از نهادهای ارفاقی قانونی خبر داد و گفت: ۳۶ محکوم به قصاص با صلح و سازش شکات به زندگی دوباره بازگشتند.

 مسعود ستایشی در مراسم تکریم و معارفه رئیس حوزه قضایی بخش جوادآباد افزود: پیشگیری از وقوع جرم، احیای حقوق عامه، دسترسی آسان به عدالت، ارتقای و افزایش اعتماد عمومی نسبت به دستگاه قضایی از جمله مهم‌ترین وظایف قوه قضاییه است که بهترین راه تجری عدالت، اجرای دقیق قانون است و ما در مقابل ناهنجاری‌ها و جرایم و تخلفات ایستاده ایم و با هر شخصی که نظم جامعه و امنیت را مخدوش کند، برخورد قانونی به عمل خواهد آمد.

وی گفت: شرایط حوزه قضایی ورامین و توابع آن از جمله جواد آباد برای استان تهران بسیار حساس و ویژه است و ما ظرفیت‌های قوی، متقن و قابل قبولی در این منطقه داریم که باید از آن‌ها به نحو احسن بهره برداری کنیم.

وی ادامه داد: این شهرستان در زمینه محصولات کشاورزی و تولیدات دامی، زیرساخت مناسبی در موضوع تولید گندم، جو، پسته و همچنین گوشت و پرورش دام سبک و سنگین دارد که با رفع موانع تولید، مشکلات موجود و تلاش ویژه می‌توان زمینه‌های تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری را در سال جاری فراهم و از این طریق به واقعیت‌های موجود در زمینه تولید دست پیدا کنیم و همواره علمدار حمایت از تولید در کشور باشیم.

ستایشی اظهارداشت: بهترین قضات و مردم مهربان، انقلابی، متعهد و همیشه در صحنه ورامین را در شرق استان تهران داریم و افتخارمان این است که خدمتگزار آنان هستیم و باید با برنامه ریزی، تدبیر و توجه ویژه، مشکلات آنان را مرتفع و شهرک‌های صنعتی این حوزه را بیش از پیش فعال‌تر کنیم.

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: دادگستری تهران در راستای سند تحول اقدامات موفقی را انجام داده و در سال گذشته هفت هزار زندانی با برخورداری از نهادهای ارفاقی قانونی آزاد شدند و تعداد ۳۶ محکوم به قصاص با کسب صلح و سازش از شکات به زندگی دوباره بازگشتند که این اقدام سند افتخاری برای دستگاه قضایی محسوب می‌شود.

ستایشی گفت: در سال جاری با وجود افزایش وارده کمرشکن پرونده‌های قضایی که بیشتر مربوط به شرایط اقتصادی است؛ مانده موجودی پرونده‌ها به میزان سال ۸۰ رسیده و این موضوع به معنای تسریع در دست‌یابی به مطالبات بحق مردم با تلاش‌های بی وقفه مدیران، قضات و کارکنان اداری است.

در این مراسم از خدمات محمد داداش زاده تقدیر و حسین بنایی با دریافت ابلاغ قضایی به عنوان رئیس حوزه قضایی بخش جواد آباد معرفی شد.

انتهای پیام

منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: