۰

حمله پهپادی به سفارت آمریکا در بغداد

منابع مختلف از حمله پهپادی به سفارت آمریکا در عراق و مقابله سامانه پدافند هوایی مستقر در سفارتخانه با این حمله خبر می دهند.
کد خبر: ۲۵۷۷۶۹
۰۹:۲۶ - ۱۵ تير ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، منابع مختلف از حمله پهپادی به سفارت آمریکا در عراق و مقابله سامانه پدافند هوایی مستقر در سفارتخانه با این حمله خبر می دهند.

خبرنگار شبکه خبری «آر تی عربی» روسیه در عراق در واپسین ساعت شامگاه دوشنبه به وقت محلی (بامداد سه شنبه به وقت تهران) اعلام کرد که سفارت آمریکا در بغداد که در منطقه حفاظت شده سبز قرار دارد، آژیر خطر در مجتمع سفارتخانه را به صدا درآورده است.

خبرنگار مذکور در این باره تاکید کرد که سفارت آمریکا در بغداد از سامانه پدافند هوایی «سی رام» استفاده کرده و برخی گزارش های تایید نشده، از سرنگونی یک هواپیمای بدون سرنشین حکایت دارند.

خبرنگار آر تی عربی در عراق دقایقی پس از آن نیز گزارش داد که سامانه پدافند هوایی سی رام در سفارت آمریکا در بغداد، یک هواپیمای بدون سرنشین را هنگام تلاش برای حمله به سفارتخانه، سرنگون کرده است.

بنا بر ادعای این خبرنگار، سفارت آمریکا در بغداد همچنین به طور فنی موفق شده دو هواپیمای بدون سرنشین را هنگام تلاش برای حمله به سفارتخانه، فرود آورد.

خبرگزاری «رویترز» نیز در این باره از دو منبع امنیتی عراقی نقل کرد که یک هواپیمای بدون سرنشین پیش از آن که خود را به مجتمع سفارتخانه آمریکا در بغداد برساند، رهگیری و سرنگون شده بدون آن که این حادثه هیچ گونه تلفات جانی داشته باشد.

خبرگزاری فرانسه «فرانس پرس» نیز به نوبه خود گزارش داد که خبرنگاران آن در بغداد، شاهد اقدام سامانه های پدافند هوایی آمریکا در شلیک موشک در آسمان این شهر بودند و همزمان نیز برخی منابع امنیتی عراقی تایید کردند که موشک های مذکور، یک هواپیمای بدون سرنشین بمب گذاری شده را هنگام پرواز بر فراز سفارتخانه این کشور، رهگیری و سرنگون کردند.

پایگاه خبری «العربی الجدید» نیز از برخی منابع امنیتی عراقی نقل کرد که به دنبال سرنگونی یک هواپیمای بدون سرنشین به وسیله سامانه های پدافند هوایی مستقر در سفارت آمریکا در بغداد پیش از رسیدن آن به منطقه سبز، این منطقه حفاظت شده و محله های نزدیک آن شاهد پرواز شدید بالگردها هستند.

منابع امنیتی مذکور در گفت و گو با این پایگاه خبری همچنین تاکید کردند که نیروهای عراقی از بیم وقوع حملات بیشتر، در ورودی و منطقه سبز و اطراف آن تدابیر امنیتی شدیدی اتخاذ کردند جایی که نیروهای ویژه این کشور در محله های «الجادریه»، «الکراده»، «الحارثیه» و «القادسیه» استقرار یافتند.

این در حالی است که بعد از ظهر دوشنبه نیز رسانه های خبری زیادی گزارش داده بودند که پایگاه هوایی «عین الاسد» در شهرستان «هیت» در شمال شرق استان مرزی الانبار در غرب عراق به عنوان بزرگ ترین پایگاه نظامی محل استقرار نیروهای ائتلاف بین المللی مدعی مبارزه با تروریسم در این کشور، هدف حمله راکتی قرار گرفته است.

در حالی که رسانه های مختلف از اصابت یک تا شش راکت «کاتیوشا» یا «گراد» به پایگاه عین الاسد در ۹۰ کیلومتری غرب شهر رمادی، مرکز استان الانبار خبر داده بودند، سرهنگ «وین ماروتو»، سخنگوی ائتلاف بین المللی تحت رهبری آمریکا نیز در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر، اذعان کرد که پایگاه مذکور در ساعت ۱۴:۴۵ به وقت محلی (۱۶:۱۵ به وقت تهران) هدف سه راکت قرار گرفته است.

سخنگوی ائتلاف بین المللی با این حال خاطر نشان ساخت که راکت های مذکور به اطراف پایگاه هوایی عین الاسد اصابت کردند و این حمله هیچ گونه خسارت جانی در پی نداشته در حالی ارزیابی خسارت های احتمالی دیگر در جریان است.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: