۰

احتمال اعلام حکم آزادی شیخ زکزاکی

«اسحاق آدم» یکی از وکلای رهبر شیعیان نیجریه گفت: بسیار امیدواریم که با توجه به موفقیت آمیز بودن جلسات دفاع، حکم آزادی شیخ زکزاکی و همسرشان صادر شود.
کد خبر: ۲۵۷۷۱۸
۰۹:۰۸ - ۱۴ تير ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، درحالی روزگذشته آخرین جلسه دادگاه صوری برای محاکمه ی «شیخ زکزاکی» و همسرش «زینت ابراهیم» برگزار شد، که دولت و حامیان غربی- وهابی - صهیونیستی آنان دست به هرکاری زدند تا مانع از زنده ماندن رهبر شیعیان نیجریه شوند.

به طوری که وقتی در روز ۲۲ آذر ۹۴ نیروهای ارتش به حسینیه ی بقیة الله زاریا و منزل شیخ حمله کرده و به سوی مسلمانان حاضر در مراسم عزاداری برای حضرت سید الشهداء امام حسین علیه السلام یورش بردند، تمام هدفشان از بین بردن «شیخ» بود که در این یورش بیش از هزار تن از یاران و شاگردان و نزدیکانش به شهادت رسیدند، که البته به هدف شوم خود نرسیدند.

نیروهای ارتش که با هدف کشتن این شخصیت برجسته نیجریه ای وارد عمل شدند، به سوی «شیخ» شلیک کردند، شدت جراحات وارده به وی به حدی بود که پزشکان در معاینه ی نخست اعلام کردند که دیگر امیدی به زنده ماندن شیخ نیست، اما این مقام برجسته ی مذهبی و دینی در نیجریه به لطف خدا زنده ماند، توطئه گران و دسیسه چینان نیجریه ای این بار تنها راهی را که در برابر خود یافتند تا شاید جان شیخ را بگیرند، حبس وی آن هم با وضعیت بسیار بد جسمانی اش بود، اما شیخ همچنان زنده و امیدوار بود، سرانجام با ترتیب دادن دادگاهی صوری و احضار شاهدان دروغین تلاش کردند تا با درازا کشاندن دادگاه زمینه را برای مرگ تدریجی اش محیا کنند، که این نقشه شان هم نقش بر آب شد، و «شیخ زکزاکی» همچنان به خواست الهی زنده است و با رسوا شدن شاهدان دروغی اش و ارائه ی اسناد و مدارک امید آن وجود دارد که به زودی حکم آزادی اش صادر شود..

«اسحاق آدم» یکی از وکلای رهبر شیعیان نیجریه گفت: در جلسه روز گذشته ما اسناد و مدارک را ارائه کردیم و طبق این اسناد و به طور کلی روند دادگاه، حکم برای پرونده «شیخ زکزاکی» و همسرش صادر خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: اما جلسه پنجشنبه گذشته در حقیقت آخرین جلسه به شمار می آید همانطوری که گمان می کردیم جلسه بسیار خوب و موفقیت آمیزی بود و ما تیم وکلای مدافع با خوشحالی از دادگاه خارج شدیم.

وکیل مدافع رهبر شیعیان نیجریه به این پرسش که جلسه صدور حکم در خصوص پرونده «شیخ زکزاکی» چه روزی برگزار می شود؟ خاطر نشان کرد: جلسه ی صدور حکم در روز ۲۸ ماه جولای برگزار خواهد شد و همانطوری که قبلا هم اشاره کردم بر این باوریم که در جلسه آتی هم پیروز خواهیم بود و حکم آزادی «شیخ زکزاکی» صادر می شود.

گفتنی است تاکنون بارها در روند دادگاه غیرقانونی شیخ زکزاکی اخلالات و سنگ اندازی هایی صورت گرفته است اما امید می رود این بار مدعیان آزادی و حقوق بشر اقدامی عاقلانه و مطابق با قوانین انجام دهند و حکم به آزادی شیح زکزاکی دهند.

انتهای پیام

منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: