۰

گرمای 46 درجه در نجف و حرم امیرالمومنین(ع)

با وجود افزایش دمای شدید هوا و تعطیلی نجف اشرف، بسیاری از مردم عراق از راه‌های دور و نزدیک به حرم امیرالمؤمنین (ع) مشرف شدند.
کد خبر: ۲۵۷۶۵۲
۱۵:۳۵ - ۱۲ تير ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، استاندار نجف با افزایش دمای این شهر، فعالیت‌های غیرضرور را تعطیل کرد و به این ترتیب بازار نجف در جوار حرم امام علی (ع) هم تعطیل شد.

با وجود گرمای شدید هوا، عاشقان علوی با حضور در حرم امیرالمؤمنین (ع) به زیارت و نیایش می‌پردازند؛ به طوری که صبح امروز با وجود دمای بیش از ۴۵ درجه هوا، نه تنها مردم نجف بلکه زائرانی از سایر شهرهای عراق نیز به حرم مولا مشرف شدند و نگذاشتند که حرم امام علی (ع) خالی از زائر باشد.

گرمای 46 درجه در نجف و حرم امیرالمومنین(ع)

البته به منظور تعادل هوا در حرم امیرالمؤمنین (ع) همه سایه‌بان‌های موجود در شبستان را باز کردند تا زائران بتوانند زیر سایه به نیایش بپردازند.

گرمای 46 درجه در نجف و حرم امیرالمومنین(ع)

 

سایه‌بان‌های شبستان حرم علوی باز شدند

سایبان‌‌های چتری جمع شونده موجود در حرم امام علی (ع) در دو سایز با سنسورهای حساسی به باد و آفتاب است که با تابش خورشید در دمای بالا، باز شده و هنگام غروب و یا وزش باد شدید جمع می‌شوند.

 گرمای هوا در عراق نه تنها نجف با متوسط هوای ۴۶ درجه، بلکه برخی دیگر از شهرهای عراق را نیز به تعطیلی کشانده است. با این وجود در کربلا و نجف زائران با وجود افزایش دما به حرم‌های مطهر مشرف می‌شوند.

گرمای 46 درجه در نجف و حرم امیرالمومنین(ع)

انتهای پیام

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: