۰

خطر سقوط تمام مناطق غزنی

تعداد از شهروندان و وکلای ولایت غزنی از افزایش تحرکات طالبان نگران هستند و نسبت به احتمال سقوط مرکز این ولایت هشدار می‌دهند. همچنین گزارشات از واگذاری ولسوالی‌های مقر و واغظ به طالبان حکایت دارد.
کد خبر: ۲۵۷۴۶۹
۱۴:۴۰ - ۰۷ تير ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، امروز دوشنبه (7 سرطان ) یکی از نمایندگان غزنی در مجلس که نخواست نامش فاش شود در مورد افزایش حملات طالبان و سقوط ولسوالی‌های غزنی گفت: گزارشاتی وجود دارد که ولسوالی‌های مقر و واغظ غزنی به طالبان واگذار شده است.

همچنین این عضو مجلس افزود که شام روز گذشته یونس رمضانی، فرمانده حوزه ششم شهر غزنی در نتیجه انفجار ماین کنار جاده در مرکز غزنی جان باخته است.

وی تصریح کرد که طی دو انفجار ماین در منطقه کوتل روضه مرکز غزنی، چهار پولیس جان باخته‌اند و سه تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.

او وضعیت غزنی را نگران کننده دانسته و نسبت به احتمال سقوط شهر غزنی هشدار داد.

شهروندان ولایت غزنی نیز نگران وضعیت این ولایت بوده و می‌گویند: چند شب است که درگیری‌ در حومه‌های شهر شدت گرفته است.

محمد رحیم، یکی از شهروندان غزنی در این رابطه به آوا گفت: چند شب است که جنگ‌های شدید در حومه‌های شهر غزنی جریان دارد و شهروندان به دلیل وحشت شب تا صبح خواب راحت ندارند و نسبت به سقوط احتمالی شهر غزنی هشدار داد.

با وجود افزایش حملات طالبان در ولایت غزنی، مقام‌های محلی این ولایت ساکت بوده و دفتر رسانه‌ای غزنی با انتشار چند عکس از قدم‌زنی والی این ولایت در جاده‌های مرکز شهر، وضعیت را عادی جلوه می‌دهد.

سخن‌گویان پولیس و والی غزنی در مورد سقوط ولسوالی‌های مقر و واغظ و سایر تحولات امنیتی تاکنون اظهار نظری نکرده‌اند.

گفتنی است که ولایت غزنی در مرکز کشور یکی از ولایات بزرگ و ناامن بوده که طالبان بخش‌های زیاد از آن را تحت اداره خود دارند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: