۰

طرز تهیه خوراک کباب سیب زمینی و بادمجان و کوفته ترکی

این غذا شامل مواد اولیه گوشت چرخ کرده و پیاز و جعفری خرد شده و پاپریکا و سیب زمینی و فلفل سبز و آب جوش و آرد و فلفل قرمز کاپیا و سیر و نمک و فلفل و زردچوبه و بادمجان و گوجه فرنگی و رب گوجه فرنگی و کره است و طرز تهیه راحتی داشته و برای شام و یا برای ناهار انتخاب خیلی مناسبی است.
کد خبر: ۲۵۷۴۳۲
۱۶:۲۸ - ۰۶ تير ۱۴۰۰

«شیعه نیوز»: در این مطلب طرز تهیه یک غذای خوشمزه ترکی به نام خوراک کباب سیب زمینی و بادمجان و کوفته را برایتان می نویسم تا آن را در منزل درست کنید. این غذا شامل مواد اولیه گوشت چرخ کرده و پیاز و جعفری خرد شده و پاپریکا و سیب زمینی و فلفل سبز و آب جوش و آرد و فلفل قرمز کاپیا و سیر و نمک و فلفل و زردچوبه و بادمجان و گوجه فرنگی و رب گوجه فرنگی و کره است و طرز تهیه راحتی داشته و برای شام و یا برای ناهار انتخاب خیلی مناسبی است.

مواد لازم مناسب برای: 6 نفر  
گوشت چرخ کرده نیم کیلو
فلفل قرمز کاپیا 2 عدد
پیاز 1 عدد
سیر 2 حبه
جعفری خرد شده 1 مشت
نمک فلفل زردچوبه مقدار کافی
پاپریکا مقدار کافی
بادمجان 5 عدد
سیب زمینی 5 عدد
گوجه فرنگی 6 عدد
فلفل سبز 5 عدد
رب گوجه فرنگی 3 قاشق غذاخوری
اب جوش 1 لیوان
کره 1 قاشق غذاخوری
ارد 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه خوراک کباب سیب زمینی و بادمجان و کوفته ترکی

طرز تهیه و دستور پخت:

ابتدا و برای شروع کار مواد کوفته را درست می کنیم و برای این منظور 1 عدد پیاز را شسته و آن را پوست می کنیم و پیاز را با رنده ریز رنده می کنیم و آب پیاز را کاملا گرفته و آن را دور می ریزیم.

سپس نیم کیلو گوشت چرخ کرده را به پیاز رنده شده اضافه می کنیم و با آن کاملا قاطی می کنیم و مقداری نمک و فلفل و زردچوبه و 2 حبه سیر رنده شده و 2 عدد فلفل کاپیا قرمز رنده شده و مقداری پاپریکا و 1 مشت جعفری خرد شده را به گوشت و پیاز اضافه می کنیم و آنها را خوب با هم مخلوط می کنیم و ورز می دهیم تا مواد ما کاملا مزه دار شوند.

سپس 5 عدد سیب زمینی را شسته و آنها را پوست می کنیم و به صورت حلقه ای و ضخامت تقریبا 2 سانتی متری آنها را برش می دهیم و 5 عدد بادمجان را نیز شسته و آنها را به صورت راه راه پوست کنده و به صورت ورقه ای و ضخامت تقریبی 2 سانتی متری می بریم.
مرحله چهارم تهیه خوراک کباب سیب زمینی و بادمجان و کوفته ترکی:

یک ظرف قابل قرار دادن در فر و یا یک سینی فر کمی گود برداشته و داخل آن را از مواد کوفته تهیه شده در مرحله اول مقداری برداشته و در کف دست آنها را گرد می کنیم و سپس به شکل بیضی در می آوریم و به صورت یکی درمیان در قسمت بیرونی سینی فر همراه با بادمجانهای آماده شده و خرد شده می چینیم و سپس در ردیف بعدی کوفته ها را قرار داده و مابین آنها را سیب زمینی حلقه شده می گذاریم و در ردیف بعدی هم به همین ترتیب مابین کوفته ها بادمجان می گذاریم و تا تمام شدن موادمان این کار را انجام می دهیم و این کار را مطابق شکل زیر انجام می دهیم.

سپس 5 عدد گوجه فرنگی را شسته و آنها را خرد می کنیم و همراه با فلفل سبز خرد شده روی مواد مرحله قبل می گذاریم و سپس سراغ آماده کردن سس غذا می رویم.

در ادامه برای تهیه سس غذا داخل یک تابه کره می ریزیم و تابه را روی گاز می گذاریم و وقتی کره آب شد به آن 3 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی اضافه می کنیم و رب را در تابه تفت می دهیم تا بوی خامی ندهد و سپس 1 لیوان آب داخل تابه می ریزیم و 1 قاشق آرد را نیز به آن اضافه می کنیم و منتظر می شویم تا مواد ما بجوشد و برای مزه دار شدن به آن نمک و فلفل می زنیم و سپس زیر گاز را خاموش می کنیم و سس تهیه شده را روی مواد مرحله قبل می ریزیم و سینی را با فویل می پوشانیم و آن را داخل فر از قبل گرم شده با حرارت 180 درجه سانتی گراد برای مدت 60 دقیقه قرار می دهیم تا غذای ما بپزد و سپس 4 دقیقه گریل را می زنیم تا روی مواد ما نیز بپزد.

سپس وقتی غذا آماده شد آن را از فر در آورده و برای ناهار همراه با برنج می خوریم و یا آن را برای شام با نان می خوریم. نوش جان

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: