۰

به آتش کشیده شدن کلیسا‌ها در کانادا یکی پس از دیگری

پلیس کانادا از احتمال ارتباط کشف گور‌های جمعی کودکان و به آتش کشیده شدن کلیسا‌های این کشور خبر داد.
کد خبر: ۲۵۷۴۱۰
۱۲:۰۵ - ۰۶ تير ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، چند کلیسای کاتولیک در بریتیش کلمبیای کانادا به آتش کشیده شدند. این در حالی است که چند روز پیش دو کلیسای کاتولیک دیگر در همین ایالت دستخوش حوادثی از این دست شده بودند.

پلیس کانادا (RCMP) اعلام کرد: کلیسای قلب مقدس و کلیسای سنت گریگوری کاملاً سوخته و پلیس آتش سوزی‌ها را مشکوک ارزیابی می‌کند.

بر اساس گزارش سی‌بی‌سی، این آتش سوزی‌ها روز شنبه در مناطق هندوها در جنوب بریتیش کلمبیا و از سوی گروه‌های هندی رخ داده است.

پلیس اکنون در حال بررسی این است که آیا ارتباطی بین آتش سوزی‌های صبح شنبه در کلیسای سنت آن و کلیسای چوپاکا و آتش سوزی‌ در کلیسای اوکاناگان که روز دوشنبه اتفاق افتاد، وجود دارد یا خیر.

آتش سوزی کلیسا‌ها در حالی رخ می‌دهد که تعداد زیادی از بومیان کانادا به دلیل کشف گور‌های جمعی کودکان بومی در مدارس شبانه روزی، خواستار عذرخواهی رسمی کلیسای کاتولیک در این باره هستند.

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا گفت: پاپ باید به دلیل نقش کلیسای کاتولیک برای اداره مدارس شبانه روزی سابق و وقوع چنین حوادثی از بومیان کانادا عذرخواهی کند. او کشف این اجساد را یادآور فصلی تاریک و دردناک از گذشته و مایه شرمساری این کشور خوانده بود.

بر اساس برآورد‌های گزارش شده، بیش از ۱۵۰ هزار کودک بومی در کانادا مجبور به تحصیل در مدارس مسیحی شدند.

در نظام مدارس شبانه روزی، که بین سال‌های ۱۸۳۱ و ۱۹۹۶ فعالیت می‌کردند، حدود ۱۵۰ هزار کودک بومی از خانواده‌های خود جدا شده و به مدارس مسیحی که عمدتا کاتولیک بودند، آورده می شدند. این مدارس از طرف دولت فدرال اداره می‌شدند.

چندی پیش هم یک گور جمعی شامل اجساد ۲۱۵ کودک بومی در محوطه یک مدرسه شبانه روزی سابق در استان بریتیش کلمبیا در کانادا کشف شده بود.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: