۰

ابتکار زوج مسلمان آمریکایی برای تقویت احترام به تنوع نژادی و دینی

یک زوج مسلمان در آمریکا با راه‌اندازی شرکتی انتشاراتی به نویسندگان کمک می‌کنند تا داستان‌های مختلفی را برای نسل‌های بعدی روایت و به تقویت احترام به تنوع نژادی و دینی کمک کنند.
کد خبر: ۲۵۷۳۹۸
۱۰:۱۰ - ۰۶ تير ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، یک زوج مسلمان مشهور به طرفداری از تنوع فکری، یک شرکت انتشاراتی مستقل جدید راه‌اندازی کرده‌اند تا به نویسندگان کمک کند تا داستان‌های مختلفی را برای نسل‌های بعدی روایت کنند.

عبدی مهاد و هدی ابراهیم زوج سومالیایی‌تبار مقیم مینه‌سوتا این انتشارات را راه‌اندازی کرده‌اند. عبدی مهاد درباره هدف از این اقدام گفت: می‌خواهم بستری برای رنگین‌پوستان فراهم كنم تا منابع لازم را در اختیار داشته باشند.

این شرکت انتشاراتی قصد دارد کتاب‌هایی به زبان‌های عربی، سومالیایی، اسپانیایی و انگلیسی منتشر کند و برای این کار کارکنان دو زبانه متخصص دارد.

مهاد با بیان اینکه در ادبیات ما یک کمبود وجود دارد و می‌خواهیم این کمبود را برطرف کنیم، افزود: برخی از تجربیاتی که اقلیت‌ها درباره آن صحبت می‌کنند، برای ناشران دیگری که ناشر دو فرهنگی و دوزبانه نیستند، پدیده جدیدی است زیرا آنها این نوع مخاطب را نمی‌شناسند. ما به آنها کمک می‌کنیم تا این داستان‌ها را با ما به اشتراک بگذارند.

هدی ابراهیم هم درباره این ابتکار گفت: روایت‌های متنوع‌تر به جامعه کمک می‌کند تا برای آینده‌ای جوان‌تر و دارای تنوع بیشتر آماده شود.

وی گفت: اطلاعات جمعیتی ما به طور قابل توجهی در حال تغییر است. این انتشارات قصد ندارد تنها نیازهای امروز را پوشش دهد. بلکه می‌خواهد به مسائلی که ما در ۲۵ و ۳۰ سال آینده در مینه‌سوتا خواهیم داشت، بپردازد.

این شرکت انتشاراتی اولین تلاش زوج مسلمان برای ارتقای تنوع و درک متقابل در جامعه نیست. در سال ۲۰۱۷، این زوج از دوستان و همسایگان خود دعوت کردند تا در خانه خود در سنت کلود، در مینه‌سوتای مرکزی، در یک گردهمایی برای صرف شام و گفت‌وگو شرکت کنند.

بعداً در سال ۲۰۱۹، هدی ابراهیم کتابی با عنوان «حجاب من چه رنگی است؟» برای توانمند‌سازی دختران جوان مسلمان و عادی‌سازی حجاب نوشت.

این زوج همچنین در حال تهیه برنامه درسی برای سومالیایی‌های مقیم آمریکا هستند تا به آنها در بهبود زبان مادری خود کمک کند.
انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: