۰

سفر دو روزه اشرف غنی و عبدالله عبدالله به آمریکا

رئیس جمهور و رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان به سفری دو روزه برای رایزنی با مقامات آمریکا در واشنگتن رفتند.
کد خبر: ۲۵۷۳۳۰
۱۶:۳۵ - ۰۳ تير ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، طلوع نیوز از سفر هیئت بلندپایه‌ای به ریاست «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان، به واشنگتن برای رایزنی با مقامات آمریکایی خبر داد.

«عبدالله عبدالله» رییس شورای عالی مصالحه ملی، «امرالله صالح» معاون نخست رییس‌جمهور و دیگر مقام‌های حکومتی نیز، اشرف غنی را در این سفر همراهی خواهند کرد.

دفتر ریاست جمهوری افغانستان نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «غنی برای سفری دو روزه به آمریکا رفت تا با جو بایدن، رئیس جمهور این کشور، و همچنین اعضای مجلس نمایندگان و سنای آمریکا درباره روابط دیپلماتیک میان دو کشور رایزنی کند. تجهیز و حمایت از نیرو‌های امنیتی و دفاعی، همکاری آمریکا با بخش‌های اقتصادی از دیگر محور‌های نشست او خواهد بود.»

دفتر عبدالله عبدالله نیز بیانیه‌ای منتشر و اعلام کرد: «روابط آینده میان دو کشور و تعهدات درباره صلح با مقامات آمریکایی در این سفر مورد مذاکره خواهد بود.»

اوایل هفته جاری کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: «جو بایدن در تاریخ ۲۵ ژوئن، با اشرف غنی و عبدالله عبدالله دیدار خواهد کرد.»

روز گذشته نیز «وحید عمر» مشاور ارشد روابط عمومی و استراتژیک ریاست جمهوری افغانستان نیز در یک نشست خبری در کابل گفت رییس جمهور غنی در ۴۲ ساعت آینده به امریکا سفر می‌کند. او این سفر رییس جمهور را مهم خواند و گفت که آقای غنی در مورد مرحله جدید روابط افغانستان و جهان و نیز چگونگی تمویل و تجهیز نیرو‌های امنیتی در سال‌های آینده گفتگو خواهد کرد.

آمریکا مرحله نهایی خروج نیرو‌های خود و نیرو‌های ناتو از افغانستان را آغاز کرده است و قصد دارد خاک این کشور را تا پایان تابستان ترک کند. حدود ۲۵۰۰ تا ۳۵۰۰ نظامی آمریکایی و حدود ۷ هزار نیروی ناتو (در افغانستان) باقی می‌مانند. با اعلام خبر خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان بیش از ۱۸ هزار نیرو که برای ارتش آمریکا کار می‌کردند نیز به دنبال خروج از مرز‌های این کشور هستند.

به‌تازگی روزنامه واشنگتن پست به نقل از مقامات پنتاگون اعلام کرد: «تحولات افغانستان ممکن است در چگونگی خروج نیرو‌های آمریکایی از این کشور اثرگذار باشد.»

همچنین برخی مقامات پنتاگون اعلام کردند: «انتظار داریم خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان تا نیمه ژوئیه (تیر) به پایان برسد.»

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: