۰

بازجویی دادگاه آمریکا از سه مقام سابق دولت عربستان

دادگاهی در آمریکا از سه مقام سابق دولت عربستان سعودی در رابطه با ارتباط احتمالی آنها با حادثه ۱۱ سپتامبر بازجویی خواهد کرد.
کد خبر: ۲۵۷۳۲۱
۱۵:۱۱ - ۰۳ تير ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، دادگاهی در آمریکا از سه مقام سابق دولت عربستان سعودی در رابطه با ارتباط احتمالی آنها با حادثه ۱۱ سپتامبر بازجویی خواهد کرد.

عمرالبیومی، فهد الضمیری و مصعد الجراح از مقامات سابق دولت عربستان هستند که به ظن ارتباط و کمک به چند هواپیماربای عضو القاعده که به برج‌های دوقلوی تجارت جهانی در نیویورک حمله کردند، تحت بازجویی و پرسش قرار خواهند گرفت. این افراد به طور مشخص متهم به کمک به خالد المظهر و نواف الهزمی دو تروریست عضو القاعده هستند که با هواپیمای ربوده شده حادثه مرگبار ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ را رقم زند. در این حمله بیش از سه هزار شهروند آمریکایی کشته شدند که در پی آن آمریکا دو کشور اسلامی عراق و افغانستان را اشغال کرد.

وکلای خانواده‌های قربانیان حادثه یازده سپتامبر به شدت به دنبال بازجویی از این افراد و تعیین نقش آنان در آماده‌سازی عملیات تروریستی این حادثه هستند. دولت عربستان در مورد بازجویی از مقامات سابق خود واکنشی نشان نداده اما کلاً هرگونه دخالت در این حمله را رد می‌کند.

این سه مقام سابق دولت عربستان جاسوس و دیپلمات‌های این کشور در واشنگتن و لس آنجلس بوده‌اند. نام این سه تبعه سعودی در پی تحقیقات گسترده پلیس فدرال آمریکا در مورد حادثه یازده سپتامبر فاش شد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: