۰

طرز تهیه تیتاپ خانگی

تیتاپ از اون خوشمزه های نوستالژیه مخصوصا برای دهه شصتی ها و هرگز طعم اون برامون تکراری نخواهد شد. بافت نرم و سبکی دارد که بچه ها عاشقش می شوند. در اعیاد و جشن ها و یا یک صرونه خوشمزه میشه استفاده کرد.
کد خبر: ۲۵۷۱۲۸
۱۲:۳۶ - ۳۰ خرداد ۱۴۰۰

طرز تهیه تیتاپ خانگی

«شیعه نیوز»: تیتاپ از اون خوشمزه های نوستالژیه مخصوصا برای دهه شصتی ها و هرگز طعم اون برامون تکراری نخواهد شد. بافت نرم و سبکی دارد که بچه ها عاشقش می شوند.

مواد لازم برای 6 نفر:
تخم مرغ 3 عدد
ماست 120 گرم(نصف لیوان)
شکر 120 گرم(نصف لیوان)
روغن مایع 120 گرم(نصف لیوان)
آرد سفید 225 گرم(یک و نیم لیوان)
بیکینگ پودر 5 گرم(1 ق م)
وانیل 1/4 ق چ
پودر کاکائو 1 ق غ

طرز تهیه تیتاپ خانگی

طرز تهیه و دستور پخت:

امیدوارم روز و روزگار بر شما خوش و خرم باشد. امروز در کنار شما هستم تا آموزش درست کردن تیتاپ خونگی را به شما بدم که خیلی خوشمزه و نرم و لطیف میشه بافتش. تیتاپ از اون خوشمزه های نوستالژیه مخصوصا برای دهه شصتی ها و هرگز طعم اون برامون تکراری نخواهد شد.

قبل از شروع کردن باید این نکته را در نظر داشته باشید که همه ی مواد مورد نیاز را از یخچال بیرون بیاورید و فرصت کافی به آن ها بدهید تا به دمای محیط برسد. بعد از آن شروع میکنیم. در ابتدا باید تخم مرغ و شکر را با همزن به مدت 5 دقیقه خوب هم بزنید. سپس وانیل را به آن اضافه کنید و مجدد هم بزنید. بعد از آن باید روغن و ماست خود را به ترتیب به مخلوط خود اضافه کرده و کمی آن را هم بزنید. حواستان باشد که همچنان با همزن برقی همزدن را ادامه دهید.

در ظرفی جداگانه آرد و بیکینگ پودر را سه بار الک کنید تا آردتان به اندازه کافی نرم و لطیف شود و سپس کم کم و طی چند مرحله به داخل موادتان اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شوند.

در این مرحله 1 تا 2 ملاقه از مواد به دست آمده از مرحله قبل را وردارید و به درون ظرفی دیگر انتقال دهید. به ظرف اولیه تان که شامل مواد اصلی است، یک قاشق غذاخوری آرد سفید اضافه کنید و با لیستک هم بزنید و به موادی که با ملاقه جدا کردید یک قاشق غذاخوری پودر کاکائو اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شوند.

در یک قالب (ترجیحا 20*30 سانت) کاغذ روغنی بگذارید و مواد ساده تان را کف آن بریزید و با لیستک خوب پخشش کنید تا یکدست و صاف شوند. سپس درون قیف (اجباری نیست و میتوانید مواد را در انتهای پلاستیک فریزری ها نیز بریزید و طرح بزنید) مواد به رنگ کاکائویی خود را ریخته و طرح های زیگ زاگ یا دالبری بر روی مواد ساده خود ایجاد کنید.

دقت کنید که قبل از آنکه مواد را درون فر بگذارید تا بپزند، باید حداقل از 15 دقیقه قبل فر خود را روشن کنید تا گرم باشد. سپس فر را روی دمای 180 درجه تنظیم کرده و قالب را در طبقه وسط قرار دهید و تایمر را روی 30 دقیقه تنظیم کنید. (البته توانایی پخت هر فر با یکدیگر فرق دارد)

بعد از پخت کیک آن را از قالب جدا کنید و بر روی توری یا پارچه تنظیف بگذارید تا خنک شود. بعد از خنک شدن، نوبت به برش میرسد. طبق قالب من، کیک ها را از ارتفاع نیاز به دو برش و از طول نیاز به پنج برش داشتند. (کاملا سلیقه ای و مطابق قالبتان است)

سپس میتوانید برای مواد میانه کیک هایتان از خامه قنادی ها، کرمفیل، مربا و شکلات استفاده کنید که نوع آن هیچ فرقی ندارد و کاملا ذائقه ای است. بدین صورت که یک لایه کیک بردارید و روی آن از مواد میانی تان بریزید و سپس لایه بعدی را روی آن قرار دهید. بعد از گذشت کمی از زمان این دو لایه به دلیل سس میانی به هم خواهند چسبید و جدا نمیشوند. من دستور تهیه سس کارامل در منزل را برایتان میگذارم تا اگر مایل بودید برای مواد میانی از آن استفاده کنید.

تهیه سس کارامل:

حدود 150 گرم شکر(سه چهارم لیوان فرانسه) را بر روی شعله کم قرار دهید و به هیچ عنوان هم نزنیدش. به آن فرصت کافی بدهید تا شکر آب شود. سپس در اواخر آب شدن شکر اگر مقدار خیلی کمی شکر موند با قاشق هم بزنیدش. بعد از آن نوبت به اضافه کردن 30 گرم کره، و خامه صبحانه به میزان 100 تا 150 گرم است. دقت بفرمائید که از قبل باید خامه صبحانه را گرم کرده باشید و سپس درون شکرهای آب شده بریزید. در آخر کار هم میتوانید یک تا دو قاشق کاکائو اضافه کنید تا رنگ سس تغییر کند. سپس از روی حرارت بردارید تا خنک شود و به عنوان مواد میانی کیک قابل استفاده گردد.

نکات طلایی:

1- بدون فر هم میتوانید تیتاپ خانگی را درست کنید. بدین صورت که باید مواد را درون تابه دو طرفه بریزید و روی گاز با شعله کم و به همراه شعله پخش کن قرار دهید.

2- میتوانید شکر خود کیک را کمتر کنید تا شیرینی مواد میانی به همراه کیک زننده نباشد.

3- به جای ماست از شیر استفاده نکنید چون مواد شل شده و طرح روی آن نمیتوان زد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: